Ytterligare ett försök till -BLÅSNING

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Haha, villken killen..

Du behöver nog inte vara rädd för nån stämning..

Jag tycker du ska skriva att du varit i kontakt med fraktbolaget och det fanns ingen skoter som var påväg till dej.. : )

Så han kan vänta en stämning/rättegång/polisanmälan från sverige och dom kommer och hämtar HAN hit istället..

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Kan t.o.m. vara så att han är i maskopi med någon på ett fraktbolag som kan ge falska uppgifter om man själv tar kontakt med bolaget ifråga.

Hehe, kul att ni driver med idioten ändå.

Han har ju aldrig lämnat ifrån sig någon skoter för skeppning så ni behöver ju inte vara rädda för att vara ersättningsskyldig på något sätt. Svara tillbaks till honom tillslut att ni känner till upplägget på bluffen och att ärendet är lämnat till polis här i Sverige.

Sen tycker jag ni ska göra en anmälan också, innan någon godtrogen ovetande "idiot" gör misstaget att skicka pengar, inte för att det kanske hjälper men annonssidorna kanske iaf kan spärra det han har till försäljning.

skoterleden

Team Snowmobile
1 jan 2000
124
0
6
Ta och polisanmäl det här! Ge Polisen alla uppgifter som finns, mail, foruminlägg mm.

Alltid kan det rädda nån stackare. Tyvärr finns det alltid någon blåögd som tror att de kan göra en bra affär trots att alla varningsklockor som finns klingat likt big ben i högform. Ser ni sånt här så anmäl till polisen och meddela även annonssajterna omgående(!) så vi tillsammans kan minska utrymmet för dessa fullständigt skrupelfria personer.

/Mikael T
Snowmobile

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Ett annat lite tidsödande men mer kreativt drag än att bara varna här är att kontakta annonsbolaget och be de radera annonsen. Trist för bedragarna om deras annonser anmäls och hängs ut konstant..

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Ta och polisanmäl det här! Ge Polisen alla uppgifter som finns, mail, foruminlägg mm.

Alltid kan det rädda nån stackare. Tyvärr finns det alltid någon blåögd som tror att de kan göra en bra affär trots att alla varningsklockor som finns klingat likt big ben i högform. Ser ni sånt här så anmäl till polisen och meddela även annonssajterna omgående(!) så vi tillsammans kan minska utrymmet för dessa fullständigt skrupelfria personer.

/Mikael T
Snowmobile
Har en fotokopia av hans pass..
Är det lagligt att publicera på internet? Ifall någon vill driva detta vidare så kan jag skicka det.

Gick ut för 1 år sedan med :)

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
45
Umeå/Boden
Väldigt kreativ kille som försöker skrämma dig till att betala när han förstått att det inte gick att lura dig att sätta in pengarna

Jag har även anmält båda annonserna till respektive annonssidor, gör även det ni andra så annonserna blir borttagna så inte någon blåögd stackare hinner bli lurad på pengar

Har också mailat han och är "intresserad" av hans skoter, skicka gärna passbilden till mig, vore kul att använda när jag får samma hot om stämning

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Väldigt kreativ kille som försöker skrämma dig till att betala när han förstått att det inte gick att lura dig att sätta in pengarna

Jag har även anmält båda annonserna till respektive annonssidor, gör även det ni andra så annonserna blir borttagna så inte någon blåögd stackare hinner bli lurad på pengar

Har också mailat han och är "intresserad" av hans skoter, skicka gärna passbilden till mig, vore kul att använda när jag får samma hot om stämning
Maila mig: yamaha_nisse@hotmail.com så fixar jag bilden

quakesk

Aktiv medlem
17 okt 2007
82
0
6
Bjöd han 50 000 istället och sa att pengar är inga problem. Så tar han 50 000 så tänkte jag bjuda mer. Glad han måste bli, när nån vill betala ännu mer. Hoppas han åker dit som fan. Och driv skiten ur människan, som han försöker göra med alla. Han kan ju fp jobba lite, och inte få en krona.

cobrajet

Välkänd medlem
Jag tycker det är bra om man kan dra fram sådana här ***** dyngpåsar i dagsljuset, hoppas att alla som läst den här och liknande trådar hädanefter granskar, tänker kritiskt, dubbelkollar, kollar igen och efter det ALDRIG skickar pengar i förskott.
Tyvärr så finns det nya offer hela tiden, antingen är det motorcycklar, bilar, snöskotrar, båtar eller delar till dessa som annoseras ut till en 1/3 eller 1/4 av normalpriset. Men liknande annonser finns givetvis på andra "prylar".
Är priset FÖR bra för att vara sant, då är det INTE SANT.
Nu låter jag säkert som en tjatig och gnällig gubbe (det är jag också), men jag HATAR sådana här "mänskliga"? sopor, för mig är dom inte ens värda dyngan under mina skor.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
45
Umeå/Boden
Fick mitt 1a svar alldelens nyss precis samma som cobrajet fick, antar att han har någon standardmall

Good evening,

You are interested in my snowmobile?From where are you mister?What's your name?The snowmobile is in perfect condition and i have all the documentation in order.The price of the snowmobile is 33.760 SEK.If you have more question,please ask me.Reply me soon.

Thanks.

Skrev detta tillbaka

Hi again

Luckey for me that you still have it, i tought it would be sold already....

Im wondering where in sweden you have snowmobile (im guessing its in sweden) so i can take a look at it

Can you also send some more detailed info about it the snowmobile like how many owners does it have etc?

Hade tänkt försöka mjölka på detta ett tag så alla tips mottages...

Man vill ju att han verkligen ska få jobba för pengarna ;)

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Fick mitt 1a svar alldelens nyss precis samma som cobrajet fick, antar att han har någon standardmall

Good evening,

You are interested in my snowmobile?From where are you mister?What's your name?The snowmobile is in perfect condition and i have all the documentation in order.The price of the snowmobile is 33.760 SEK.If you have more question,please ask me.Reply me soon.

Thanks.

Skrev detta tillbaka

Hi again

Luckey for me that you still have it, i tought it would be sold already....

Im wondering where in sweden you have snowmobile (im guessing its in sweden) so i can take a look at it

Can you also send some more detailed info about it the snowmobile like how many owners does it have etc?

Hade tänkt försöka mjölka på detta ett tag så alla tips mottages...

Man vill ju att han verkligen ska få jobba för pengarna ;)

Fråga när kedjehus oljan är bytt, samt motor oljan, kanske stift å sånt... Fråga om remmarna håller bra, om alla servicear är gjorde osv..

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Första mailet är längst ner... :p Blev i fel ordning när jag kopiera. Passbilden kan jag skicka den någon som har lust o publicera den, själv vill jag inte lägga tassarna i blöt.

When i have been told is you,that i forget to tell you something:

-is a cancel the transport,and the company will wait 32 hours,and after that,the will finish the cancel of this delivery to you mister.

Now,please make the payment by MoneyGram,and you will send the payment to the company,becaus \e you have now all the guarantee of this business.I will don't receive any information about the payment,untill you have the snowmobile at your name and address.Ok?

Thanks.

--------------------------------------------

You said yesterday that you had called and stopped the delivery. So I assumed you had stop it, and now you telling me you haven't.

----------------------------------

Mister you don't understand that the wnowmobile is coming to you.You haven't check it your tracking number?There tell you that the snowmobile ,,is in moving''.Ok?Now you make the payment or i will stop the delivery,and we will start our process.

----------------------------------

Hi,

I have two friends who lives in Lodon, that can drop by and take a look at the sled, if you don't have time to make a video for me.

Thanks

-----------------------------------------------------------

I don't have any video mister.I don't have time to make video with the snowmobile.Now,i stop this transport?And i will go to the tribunal and to the police.I don't want to have problem with you mister.Look,if you want,you make the payment on my name and address by MoneyGram,and you will send the payment information to the company,and after the snowmobile will be on your name and address,you will give the permission to the company,to send me the payment information.I have been give it you all the guarantee:

-tracking number

-scanned from the office company

-my passport

-you will send the payment to the company

Ok?

Thnaks.

--------------------------------------------

Can I get a Video of the snowmobile running, being driven, hear that everything works well..

Hi,

Now you will make the payment tomorrow mister?I want to finish this business with you and i don't want to have a problem with you.I hope that you understand me,because i have been give it you all the guarantee.Reply me soon.

Thanks.

Last edited: