Ytterligare ett försök till -BLÅSNING

cobrajet

Välkänd medlem
Här nedan följer min mailkonversation med en "kille" som har en annons ute(skotertorget.se) på en 09:a Venture RS som bara gått 55 mil- till salu för 33.760 SEK.
http://www.skotertorget.se/snoeskotrar-5/yamaha-venture-714153.html

You are interested in my snowmobike?From where are you?You want more fotos with the snowmobile?The price of the snowmobile is 33.760 SEK.The snowmobile is in perfect condition and i have all the documentation in order.If you have more question,please ask me.Reply me soon.

Thanks.
Good evening,

Hello

I live in Stockholm so I can come too see your sled almost anytime, just give me your address and your cellphonenumber and I will call you to set
up a meeting.

Good evening,

Mister because in this moemnt i'm with some business in England and the snowmobile is here with me,i can send you the snowmobile with a shipping company and you will test the snowmobile for 1 week.I will pay the transport and all the taxes of this business.You want more fotos with the snowmobile?My name is Kin Tinklin.If you have more question,please ask me.Reply me soon.

Thanks.

Hi mr Tinklin

Ha ha ha, you are a funny guy, do not tell me, you want me to send you money first right? Let me ask you do you have a lot of snow in GB?

Mister if you don't trust me,is not a problem.You can find you another snowmobile.I hope that you will find 1 snowmboile if you don't want to make a business with me.Reply me soon and good luck.
Thanks.


Hi mr Kin Tinklin

I can put this mailconversation into the biggest snowmobileforum in Sweden, to see if there will be someone else but me that will trust you.












 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Har borde ha valt ett annat land som han "befann sig i" om han nu inte surrat fast en massa flytbojer och använt den som vattenskoter


Just detta med blåsningar med folk som påstår sig vara i UK "för tillfället" och mer en gärna skickar varan verkar rätt vanliga med bilar
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
har varit med om en liknande grej tidigare, då ledde det till ett bluff-försök med check. i mitt fall försökte jag bli av med en bmw

om man kommer med en check till en bank, och checken är ställd från en utländsk bank, så får man pengar i handen utan att täckningen är kontrollerad.
En vecka senare visar det sig att checken inte har täckning och då blir man återbetalningsskyldig. inte så kul - ingen bil och inga pengar
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ja vilken pajas. Ok att det finns folk som är dyslektiker men många sånna där bluffannonser eller svaren folk får brukar vara extremt taffligt skrivna också.
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
Så här såg det ut när jag fick svar på en skoter Re: Ang.ski-doo mxz 800 x 2005 (hittat.se)

Så här skrev jag

Hi

I want to buy that sled. where is it at?

// Andreas

Svar

Hello,

The buy it now price is 2000 EURO includ shpping by World Trans Cargo UV.
IS like now,no scratch or dameage on it,all papers and all taxes payd.You have 30 days to inspect it,and you will have 3 month no payment.


We Will Shipp WorldWide

Är ju en serie 3 motor som är nackdelen, men undra hur seriös denna försäljare är? 2000euro = 22.206kr
Billigaste Mxz 800 x -05 jag hitta kosta 70.000kr i Sverige
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
Hellboy, Där finns ju en anledning till att vara misstänksam.

Men om man får skotern och behöver inte betala på 3 månader, hur kan det komma sig?
Eller tolkar jag engelskan fel?
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Hellboy, Där finns ju en anledning till att vara misstänksam.

Men om man får skotern och behöver inte betala på 3 månader, hur kan det komma sig?
Eller tolkar jag engelskan fel?

ja, behöver man inte betala på 3 mån så är det ju bara att be dom skicka den.. testa och kolla upp alla papper när skotern kommit sen betala ?:hmmmm:

Så länge du inte lägger ut några pengar kan det ju inte vara någon fara ?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
MEN HELA GREJEN ÄR ATT DOM LURAS....... Allting låter bra tills man är säker på att skotern kommer.. Då börjar man hoppas och sänker garden.

Sen då måste dom få 3000:- av dig till frakten eller liknande....

GÖR INTE AFFÄRER MED BONDFÅNGARE...

Detta är en bluff och låt dig inte dras in i deras garn av löften....
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Garanterat bluff. Men du kan ju alltid driva med honom för skoj skull om du inte har något annat för dig men betala för fasen inte ett öre.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
En riktigt kul annons som det skrattades mycket på på ett bilforum för någon månad sedan var en bmw som enligt säljaren skulle befinna sig i tyskland och givetvis skulle fraktas till sverige kostnadsfritt bara man betalade bilen i förskott

Det roliga med den var att bilderna som fanns på bilen var tagna framför ett skyldfönster (förmodligen lånade från någon bilfirmas hemsida) så kunde man tydligt i reflektionen från skyltfönstrena se att bilen både var UK registrerad samt högerstyrd

Väldigt underhållade mailkonversation mellan en av forummedelmmarna och bedragaren som utgav sig för att vara väldigt intresserad och skulle juuuuuust precis föra över pengarna när han frågade varför bedragaren säljer en UK bil i tyskland som han utger i annonsen vara tysksåld med 1 ägare


Lite offtopic men riktigt underhållande
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Ringde snubben.. :D:D

Jag: Hej, ringer på en annons på din yamaha snöskoter.

Lustigkurre: Sorry sorry, english..

Jag: oh, sorry, I'm calling on your ad. Regarding a Yamaha snowmobile.

Lustigkurre: Nono, must be wrong, I live in England.

Fick mig ett gott skratt o la på luren.
OBS. Ringde med till ett svenskt 073 nummer utan och slå Landskoden. :(
=
Han befinner sig i Sverige!
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Fick svar på mailet jag skickade direkt efter:

Good evening,

You want more fotos with the snowmobile?I have all the documentation in order.From where are you mister?The price of thre snowmobile is 33.760 SEK.If you have more question,please ask me.Reply me soon.

Thanks.
 
B

Biosteel

MEN HELA GREJEN ÄR ATT DOM LURAS....... Allting låter bra tills man är säker på att skotern kommer.. Då börjar man hoppas och sänker garden.

Sen då måste dom få 3000:- av dig till frakten eller liknande....

GÖR INTE AFFÄRER MED BONDFÅNGARE...

Detta är en bluff och låt dig inte dras in i deras garn av löften....
jo men återigen så länge man inte betalar så kan man ju inte bli lurad .. dessutom stog det ju att man kunde vänta 3 månader med the payment så då väntar man alltså 3 månader på att skotern ska dyka upp och gör den inte det så har man iaf varit drygt med en bedragare och förstört nåns dag:beer:
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
jo men återigen så länge man inte betalar så kan man ju inte bli lurad .. dessutom stog det ju att man kunde vänta 3 månader med the payment så då väntar man alltså 3 månader på att skotern ska dyka upp och gör den inte det så har man iaf varit drygt med en bedragare och förstört nåns dag:beer:
Ja, han sa ju som skrivet att han betala frakt osv.
Jag sa att visst, bara skicka den till mig så testar jag den o återkommer.
Får se vilken summa han vill ha :hmmmm2:
 
B

Biosteel

Ja, han sa ju som skrivet att han betala frakt osv.
Jag sa att visst, bara skicka den till mig så testar jag den o återkommer.
Får se vilken summa han vill ha :hmmmm2:

haha ja de ska verkligen vara roligt att se.. men du pratade ju med han i telefon oxå ? då märker man ju direkt om han har bra engelska eller inte så vet man ju om han e från england or not :cool:
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Good evening,

Tomorrow morning i will go to the company and prepare the transport.You will receive the snowmobile in 5-7 days.Tomorrow after i will give you that information,the company will wait the proof of the payment from the bank.

Thanks.

Ska bli kul o se om det dyker upp en sprillans ny Yamma på gårn nästa vecka :rock: