Ytterligare ett försök till -BLÅSNING

B

Biosteel

Good evening,

Tomorrow morning i will go to the company and prepare the transport.You will receive the snowmobile in 5-7 days.Tomorrow after i will give you that information,the company will wait the proof of the payment from the bank.

Thanks.

Ska bli kul o se om det dyker upp en sprillans ny Yamma på gårn nästa vecka :rock:

hahahahhaha vet du hur mycket jag skulle skratta om det faktist kom en skoter :laugh::laugh::laugh:

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
34
Örnsköldsvik
Ska bli roligt och se om du får en skoter, eller en pall med tegelstenar;) Hoppas du får skotern och gör ett riktigt kap. Men det känns lite knepigt med priset osv.

Lycka till!

Mvh

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Jodå, kommer skotern så är inte pengar något beskymmer :p Dock får jag inga papper på skotern fören jag betalt :hmmmm2:

Hur dumt de nu än låter!

Ja, men om jag skulle skicka en skoter så skulle inte jag häller skickat med några papper innan jag fått pengar. Skickar han med papprena så får du ju en skoter gratis, bara skicka in ägarbytet och den är din, så kan förstå att han inte skickar med några papper.
Frågan är ju bara om du får några papper alls, om det nu skulle dyka upp en skoter. Nåja, bra affär ändå även om den är oreggad och utan papper. Bara den nu inte är stulen, men det går ju att kolla upp om det kommer nån skoter..

B

Biosteel

Ja, men om jag skulle skicka en skoter så skulle inte jag häller skickat med några papper innan jag fått pengar. Skickar han med papprena så får du ju en skoter gratis, bara skicka in ägarbytet och den är din, så kan förstå att han inte skickar med några papper.
Frågan är ju bara om du får några papper alls, om det nu skulle dyka upp en skoter. Nåja, bra affär ändå även om den är oreggad och utan papper. Bara den nu inte är stulen, men det går ju att kolla upp om det kommer nån skoter..
jaha då va de jag som tänkte kort igen naturligtvis så förklarar det allt. mitt fel :cool:

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
1000 spänn på att det kommer ett mail där han behöver något i stil med 5 papp av en eller annan anledning:laugh:

bubbaa

Aktiv medlem
9 mar 2009
68
0
6
Boden
säkert ett mail med problem, eller så är maskinen stulen och han luras att befinna sig utomlands osv bla bla och verkligen skickar hem skotern men det skulle ju vara helt sjukt (vet inte någon som varit med om detta) men det kan ju inte vara helt omöjligt att några bovar har stulit en skoter och på detta vis säljer den och sen kommer det aldrig nå papper, det eller fejk.

dennis_f

Välkänd medlem
1 jan 2000
122
0
6
Piteå Sverige
OBS. Ringde med till ett svenskt 073 nummer utan och slå Landskoden. :(
=
Han befinner sig i Sverige!
Nänä. Du kan utan vidare ta med dig en svensk mobiltelefon var som helst i världen och folk kan fortfarande nå dig på ditt vanliga mobilnummer. Däremot måste en engelsman slå landskod +46 för att ringa till din mobil oavsett om du befinner dig i england eller någon annanstans.

Men med detta menar jag inte att annonsören blir mer pålitlig eller nått sånt, han kan ju fortfarande vara i sverige (eller någon annanstans).

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Good evening,

Tomorrow morning i will go to the company and prepare the transport.You will receive the snowmobile in 5-7 days.Tomorrow after i will give you that information,the company will wait the proof of the payment from the bank.

Thanks.
Spännande att se vad för information du kommer att få men tror inte att det är hans bank som "the company" väntar på betalning ifrån. Låter snarare som din?

Last edited:

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tracking Number Result: Your package is On moving
The following scan results has been received by our system:

Service: InterCargo Express
Package Content: 1 x 2009 Yamaha Venture
Package weight: 274 KG
Declared Value: 3050.00 EUR
Additional Services: Third Party
Tracking Number: 3FS24697SE
Status of Inspection: Excelent

This package was sent on 2009-03-17 at 09:43 P.M. from:
Sender of the Package:

Name: Ken Tinklin
Address: 186 Fleet Street
City: London
Country: England
Zip Number: WT4 2ST

Ska bli riktigt skoj o se vad det är som kommer nästa vecka... (om ens något) Aja, hursom helst så förlorar jag inte några pengar..

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Haha,

Nu fick jag ett mail o han bad mig o föra över 3050 EURO till ett spanskt bankkonto..

Lite kuriosa:
Bank från spannien
Fraktbolag med kontor i Canada
Han från England
Svenskt telefonnummer

:ciao:

Haha, varför skulle du föra över dom då ? sa han de ?

Skriv att han sa att han skulle stå för frakten ju..

Och du skulle ju få testa maskinen först..

Sen kommer pengarna kan du säga..

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Nej... Nu måste jag åka till england o gå på rättegång.. :stupid:

Mitt svar:

Alla har rätt och ta tillbaka en affär, men jag kanske ska gå till polisen för du försöker utpressa mig.

----------------------------------------

I write you that the payment will be by bank account.I have been explain it you the method of the payment by bank account.If you send me your information ,that mean , that you have been accept my condition.If you don't make the payment in today,tomorrow morning i will go to the tribunal and to the police,and soon the tribunal from London will come you here,to the process.

-----------------------------------------

Hi,

You have written in such a bad English that I've been mistaken you.
In your statement I understood you as I wouldn't pay a penny before I saw the sled with MY own eyes..

But sure, what's the felony I committed?

And second, (quote you):

"you have been accept my condition",

Were the heck have I accept YOUR conditions?

Thanks Rasmus

Good evening,

I will stop the delivery.You are joking with me.You put me to start the shipping and you have been accept my condition.I have been already spoken now with the company and theyhave been told it me,now to go to the tribunal to recouver the money from the shipping,my money.I'm sorry.Soon you will come to the process in England.

Thanks.

P.S. I will go to the police too.

-------------------------------------------

I won't pay a penny before I see the sled with my own eyes.. Sorry.

Thanks Rasmus

Good evening,

You will make today the payment on the account of the agent like we have been spoken.Today the company will wait your scanned from the bank,that proof of payment.Reply me soon.

Thanks.

snowMan76

Medlem
5 mar 2005
18
0
1
Någon borde försöka svara på annonsen en gång till och försöka komma lika långt i förhandlingarna som Yamaha_nisse, och sedan konfrontera Mr. Bad English om han har tänkt sälja skotern flera gånger... Och sedan kan man :hahaha: