Youtube : Här samlar vi sköna SKOTERfilmer.

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
Jag tycker ju att det e ganska underhållande när folk gör som dom gör i denna film :p då menar jag att dom trycker sig fram med sitt ben/fot hela tiden fast det aldrig behövs där dom kör :p. Men det e klart det måste ju se coolt ut oxå :D
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Tänkte också på det, att dom sparkar med benet. Man kan ju fråga sig hur dålig framkomlighet dom har på sina maskiner då?:p Fast kanske blir lättare att hålla balansen? Ja jag vette fan, ser då puckat ut:p
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Det är ju inte direkt som att dom tar i och hjälper till att sparka sig framåt. Det är garanterat för att hålla balansen lättare.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
om ni kollar på schooled filmerna så berättar Rasmussen och burandt varför dom sparkar med benet.
 

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
haha.. jag vet mycket väl varför man sparka =) men det ser så roligt ut när dom gör det och inte behöver. Att hålla balansen gör du lika bra med att bara hänga ut benet, låta skotern sköta jobbet där den klara det själv så du slipper vara slut när du verkligen behöver använda det. Jag menar bara att det det var lite överdriver mycket sparka i den där filmen =P och det är inte så brant att man måste överbalancera så mycket att man inte bara kan ligga med benet/knäet i marken =)
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
haha.. jag vet mycket väl varför man sparka =) men det ser så roligt ut när dom gör det och inte behöver. Att hålla balansen gör du lika bra med att bara hänga ut benet, låta skotern sköta jobbet där den klara det själv så du slipper vara slut när du verkligen behöver använda det. Jag menar bara att det det var lite överdriver mycket sparka i den där filmen =P och det är inte så brant att man måste överbalancera så mycket att man inte bara kan ligga med benet/knäet i marken =)
Joo det vet jag också men i just den filmen så fattar jag det som att dom är och åker med Rasmussen för att lära sig och prova på, precis som när folk åker på burandt backcountry adventure för att lära sig och pröva på den "riktiga" åkningen. Därför skulle jag tro att dom håller på å sparkar fast dom inte behöver, just för att lära sig tekniken.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Haha, så sant! Inget illa om side hilling, det är sjukt roligt, men att sitta och titta på en film där det är det enda dom gör är inte speciellt spännande. Och det har som du säger, blivit lite för mycket av den varan kan man tycka.
Det man vill åt är ju känslan då man utmanar sig själv och sätter en sjuk linje som man egentligen aldrig trodde var möjlig. Men bara ren skråkörning, nja :)
Jo är ju lite ironiskt då jag har en film med enbart skrå men jag håller med... Överlag rätt outmanande körning i den filmen, fast ska nog va tyst :cheesy:
Sen kan det vara rätt svårt att förmedla känslan från körningen till film men som du säger; känslan att välja och hålla en utmanande linje som man knappt själv tror på är grym :)

haha.. jag vet mycket väl varför man sparka =) men det ser så roligt ut när dom gör det och inte behöver. Att hålla balansen gör du lika bra med att bara hänga ut benet, låta skotern sköta jobbet där den klara det själv så du slipper vara slut när du verkligen behöver använda det. Jag menar bara att det det var lite överdriver mycket sparka i den där filmen =P och det är inte så brant att man måste överbalancera så mycket att man inte bara kan ligga med benet/knäet i marken =)
Att sparka, eller snarare trycka ifrån kan göra väldigt stor skillnad vid tillfällen då man kör väldigt långsamt och maskinen knappt har moment framåt. Nu kan jag dock bara tala för mig själv, men ibland skillnaden på att köra fast eller inte...

Fast det är nog lätt hänt att man fastnar i repeat-läge och rent reflexmässigt börjar veva benen efter att man vant kroppen lite för mycket vid körstilen...
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Är det resultatet av den felande bränsleslangen? Såg inge kul ut iaf...

[video=youtube;wVF0GAdIpLs]http://www.youtube.com/watch?v=wVF0GAdIpLs[/video]
Haha, bara jag som tyckte att killen i slutet, med ski-doo outfit, såg sådär lite halvnöjd ut?
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
[video=youtube;f4lVAg41kvE]http://www.youtube.com/watch?v=f4lVAg41kvE[/video]

Yamafest 2012, Stora bollar krävs för att köra där!
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
[video=youtube;QGu80Ueso8Y]http://www.youtube.com/watch?v=QGu80Ueso8Y[/video]

Slängde ihop en liten annorlunda film iår :) hoppar det smakar
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
niseye +1 för den där filmen så här på hösten, bra gjort! ville inte att filmen skulle ta slut...