Yamaha Viper XTX 2014

Crusty077

Välkänd medlem
25 feb 2013
246
4
18
Gävle
Blev en blå och bukskydd tar jag för givet att det finns och köpa. Sedan så blir de nog nya skidor med, för de som satt på demoexet jag tittade på såg ut som medar... Kan iofs kanske med lite tur bli något som är lite bredare på produktionsmaskinen.

Någon som har testat den?
 

grobosch

Aktiv medlem
17 feb 2008
98
1
8
Nedansjö
Var in och tittade idag, ingen Yamaha finish direkt...man såg att den är ihopskruvad i USA.
YC i Sundsvall säger dom 15kg mindre än Nytro XTX
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Var in och tittade idag, ingen Yamaha finish direkt...man såg att den är ihopskruvad i USA.
YC i Sundsvall säger dom 15kg mindre än Nytro XTX
No offense, men YC i Sundsvall säger väldigt många konstiga saker bara dom får sälja.

Men vad gäller vikten har jag läst nånstans att den vägde 237kg, så det verkar onekligen vara återkommande siffror i dom trakterna.
 

grobosch

Aktiv medlem
17 feb 2008
98
1
8
Nedansjö
Ja dom sa också ca 240kg+40 liter bensin, 15 kg var skillnaden fulltankade. Men oandrasidan har man ju med sig 20 liter mer än på Nytron!
 

Mikael S

Välkänd medlem
13 dec 2010
134
0
6
Gävle
Var in och tittade idag, ingen Yamaha finish direkt...man såg att den är ihopskruvad i USA.
YC i Sundsvall säger dom 15kg mindre än Nytro XTX
Det syntes att det är en prototyp fortfarande, dom som levereras nästa vinter kommer säkerligen ha bättre finish
 

Gustav1980

Välkänd medlem
24 okt 2004
228
0
16
Går att få Vipern med arctis suveräna teleskopstyre, eller nåt motsvarande?
Har man väl provat teleskop är det svårt att gå tillbaka...
 

mustaparta

Medlem
5 apr 2010
22
0
1
Luleå
Vet att en av Yamahas 28 viperprototyper finns MCX just nu ..... Så det finns garanterat ett turbokit att köpa till hösten .....
 

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Fick höra idag att Scottkläderna som följer med om man beställer innan 30/6 bara kommer att finnas i blåvitt. Kul för alla som beställt rödsvart Viper, vilket jag gissar 90% har gjort. :(
 
K

krickus

Fick höra idag att Scottkläderna som följer med om man beställer innan 30/6 bara kommer att finnas i blåvitt. Kul för alla som beställt rödsvart Viper, vilket jag gissar 90% har gjort. :(
Ja, det kändes ju genomtänkt..
 

Tobbe_Nytro

Välkänd medlem
6 jan 2011
108
0
6
Luleå
Hur många mil har ni fått ihop på era Viper ?
Har bara kört 1,5 mil.
För lite snö här ännu, men det kommer väl mera snart :)
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Har hunnit 6 mil, blir mer nu under nyårshelgen dock. Så långt känns allt bara bra, ska bli kul att testa den i lite mer snö med ny matta och framvagnen.
 

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Har hunnit 6 mil, blir mer nu under nyårshelgen dock. Så långt känns allt bara bra, ska bli kul att testa den i lite mer snö med ny matta och framvagnen.
vad har du bytt till för matta och vad har du gjort med framvagnen?