Jag hade möjlighet att testköra en N/A Viper MTX 153 -15 (med M8 boogiefix) i helgen och vart positivt överraskad över hur bra den gick i lössnön och då jag ska byta ut Min Lynx X-trim mot en renodlad lössnömaskin nästa säsong så tror jag att Viper med turbo är något för mig, men jag har några frågor.
Är det bättre att köpa en -15 med starkare veven och "uppdatera" den till -16 eller klarar -16 veven turboladd?
Vad är det för skillnader mellan -15 och -16 förutom den nya framvagnen?
Vilket MCX kit rekomenderas till vipern? räcker det med 190 kittet eller är det mer värt att sätta 270?
Är det några "must-have" mods på Vipern?
Bör man ta en 153 eller 162? kör väldigt i väldigt blandad terräng, allt från lite tätare skog till öppna berg och har rätt mycket snö där jag bor (ca 4 mil norr om Gällivare)
Tack på förhand!
Är det bättre att köpa en -15 med starkare veven och "uppdatera" den till -16 eller klarar -16 veven turboladd?
Vad är det för skillnader mellan -15 och -16 förutom den nya framvagnen?
Vilket MCX kit rekomenderas till vipern? räcker det med 190 kittet eller är det mer värt att sätta 270?
Är det några "must-have" mods på Vipern?
Bör man ta en 153 eller 162? kör väldigt i väldigt blandad terräng, allt från lite tätare skog till öppna berg och har rätt mycket snö där jag bor (ca 4 mil norr om Gällivare)
Tack på förhand!