Yamaha Turbogruppen här på snowmobile.

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
OK, så ventilens funktion är alltå att sänka trycket, å när man rycker den så kommer trycket att bestämmas av förspänningen i klockan då eller?
Stämmer att den ska ladda 0,4 vid havsnivå och cirka 0.45 där jag kör mest, men just nu ligger jag närmare 0,55. Frusit har den inte eftersom den står i varmgarage, och klockan är borrad. Kom heller inget vatten ur den när jag gjorde det.
Tvärtom, TCV höjer laddtrycket från grundinställningen som görs med wg fjäderförspänningen.
Det kan vara så att ventilen fastnat i öppet läge, testa koppla ur kontakten, gör inte det någon skillnad så har ventilen fastnat, den går att koppla förbi, med den instruktionen skriver jag inte via Tapatalk, kolla med MCX.


Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 

Halvliter2

Medlem
24 sept 2011
30
0
1
Tvärtom, TCV höjer laddtrycket från grundinställningen som görs med wg fjäderförspänningen.
Det kan vara så att ventilen fastnat i öppet läge, testa koppla ur kontakten, gör inte det någon skillnad så har ventilen fastnat, den går att koppla förbi, med den instruktionen skriver jag inte via Tapatalk, kolla med MCX.


Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Tack!
Hmm, så när jag väl fått ordning på allt så kan man alltså ställa grundtrycket på strax under 0,4 och sätta en strömbrytare på kabeln till TCVn som man kan använda om man inte lyckas på tag på 98 oktan mellan fjälltopparna...?