Yamaha srv matta?

macon

Välkänd medlem
22 okt 2009
264
0
16
Sandviken
tackar, men inte ska man väll beöva riva hela växelhuset?? Vad jag hörde så ska det inte vara så krångligt...
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
okej, ingen som har en bild på en drivaxel?? Som jag skulle plocka ner när hag tar bort mattan. Har ju hjälp när jag ska göra det men skulle vilja veta så jag fattar.
titta in i tunneln sen då du tagit bort boggien så ser du den (går inte att missa)
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
tackar, men inte ska man väll beöva riva hela växelhuset?? Vad jag hörde så ska det inte vara så krångligt...
du måste skruva lös huset från chassiet sen öppna det och låssa dreven så att du kan dra ut kedjehuset lite grand så att du får bort drivaxeln
 

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
tackar, men inte ska man väll beöva riva hela växelhuset?? Vad jag hörde så ska det inte vara så krångligt...
Det blir ganska lågiskt vad man måste skruva bort när man väl har startat så det är nog ingen fara.
 

macon

Välkänd medlem
22 okt 2009
264
0
16
Sandviken
ja, men jag skulle nog inte vilja tappa ur all olja där och krångla... gamla mattan skär jag väll av. sedan får jag väll påbästa sätt få dit den nya
 

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
oljan måste ut hur du än gör , bara du har något det får rinna i och papper till hands så går det bara fint
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
men vad är det bästa då? 20-25-28?
en del säger att 32 är för mycket men dom säljer ju fläktar idag med 32matta
 

macon

Välkänd medlem
22 okt 2009
264
0
16
Sandviken

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
Okej, jag ser. Men är den ful med olja när man öppnar den?? och isåfall är det bara vanlig olja till kedjehuset till en skoter man behöver fråga efter på nån skoter firma när man ska fylla på?? Och hur mycket ska det vara i den?

ja det är några deciliter olja i den. och det är vanlig kedjehus olja som du hittar hos återförsäljaren ir säkert på ok

det finns en nivåstika