Yamaha 4 takt

TonyT

Ny medlem
25 mar 2023
4
0
1
38
Örnsköldsvik
Tjena

Har en Rs Venture där varningslampan och bränslemätaren blinkar ibland vid körning, någon som har någon idé vad det kan betyda?
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Triangeln + tankmätaren lyser samtidigt när du har låg bränslenivå har jag för mig, jag kan minnas fel.
har du mycket soppa i den skulle jag nog gissa på glapp/fel på bränslenivå givaren (jag får väl anta du har tankat den ;) )

nästa gång varningslampan blinkar så kolla hur många blink det är och i vilken sekvens den blinkar. min gissning är soom sagt bränslegivaren.
felkoden för bränslegivaren är 3 blink ett kort uppehåll sen 1 blink långt uppehåll sen repeterar den
 
Last edited:
Reactions: TonyT

TonyT

Ny medlem
25 mar 2023
4
0
1
38
Örnsköldsvik
Triangeln + tankmätaren lyser samtidigt när du har låg bränslenivå har jag för mig, jag kan minnas fel.
har du mycket soppa i den skulle jag nog gissa på glapp/fel på bränslenivå givaren (jag får väl anta du har tankat den ;) )

nästa gång varningslampan blinkar så kolla hur många blink det är och i vilken sekvens den blinkar. min gissning är soom sagt bränslegivaren.
felkoden för bränslegivaren är 3 blink ett kort uppehåll sen 1 blink långt uppehåll sen repeterar den
Kanon, får kolla det med blink sekvensen
Kom första gången jag tankade upp den fullt, tänker att den stått still i två år med under halv tank, kanske blivit dålig på sensor.