Yamaha 2020

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Gissar att du kan göra en copy paste av arctics 2020 utbud, bara byta ut arctic-namn mot Yamaha-namn så har du hela releasen.
Njaaa, arctic cat fimpade typ 90modeller. Alla arbetsskotrar och typ alla fyrtaktare. Jag tror att yamaha fortsätter med deras 4t och arbetsskotrar
 

Karlstad

Rookie sledder
15 nov 2017
228
50
28
Karlstad
Njaaa, arctic cat fimpade typ 90modeller. Alla arbetsskotrar och typ alla fyrtaktare. Jag tror att yamaha fortsätter med deras 4t och arbetsskotrar
Hela modellprogrammet är väl inte presenterat än? Jag har bara sett riot och alpha-modellerna hittills
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
Hela modellprogrammet är väl inte presenterat än? Jag har bara sett riot och alpha-modellerna hittills
kommer nog inte så mycket mer än sådär eller så kanske det tom kommer en firecat =)
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Hela modellprogrammet är väl inte presenterat än? Jag har bara sett riot och alpha-modellerna hittills

Fast jag blir osäker, får det inte till 32modeller som jag läste nånstans?
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
35 modeller skriver Snowmobile.com och listar även vilka modeller utöver Riot och Alpha.
A-C skippar alla 4-takt utom barnskotrarna och Thundercat med 999+turbo.

Så det verkar helt klart som att något är på "G" när de rensar ut Yamaha-motorerna och sedan även gör typ samma försäljningsmodell som Yamaha gjorde inför säsong -18/-19, med bara förbeställningar och utförsäljning av kvarvarande skotrar.

Kan hända att Yamaha kommer med ny egen plattform och kanske några egna 2-taktare i klass med BRP:s....?? Vore inte fel 👌 Men vi har ju drömt om detta länge 🙄

https://www.snowmobile.com/blog/2019/02/2020-arctic-cat-snowmobile-lineup-preview.html
 
Reactions: antonbc

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Arctic släpper priserna samma dag som yamaha släpper sina skotrar.. och har även för mig att Arctic släppte 4t sortimentet samma dag som yamaha förra året..
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
35 modeller skriver Snowmobile.com och listar även vilka modeller utöver Riot och Alpha.
A-C skippar alla 4-takt utom barnskotrarna och Thundercat med 999+turbo.

Så det verkar helt klart som att något är på "G" när de rensar ut Yamaha-motorerna och sedan även gör typ samma försäljningsmodell som Yamaha gjorde inför säsong -18/-19, med bara förbeställningar och utförsäljning av kvarvarande skotrar.

Kan hända att Yamaha kommer med ny egen plattform och kanske några egna 2-taktare i klass med BRP:s....?? Vore inte fel 👌 Men vi har ju drömt om detta länge 🙄

https://www.snowmobile.com/blog/2019/02/2020-arctic-cat-snowmobile-lineup-preview.html
Ja, man kanske kan spekulera i att Textron inte gillar Yamaha-samarbetet. Frågan då är nog inte om dom ska ta fram egna 2t motorer, Yamaha står ju då utan chassi!
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Skrev ju det... "ny egen plattform"

Min misstanke är att Textron lägger ned snöskotertillverkningen, alternativt säljer ut den och att Yamaha då kan vara är köparen... Men vi får se vad det blir, är nog ingen snabb process.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Varför skulle Textron lägga ner snöskotertillverkningen?
💰💰💰💰💰

Men som sagt, bara min egen misstanke. Har i.o.f.s haft den tråkiga känslan ända sedan Textron köpte upp Arctic Cat.


Nog om detta, nu låter vi den här tråden vara en Yamahatråd.
Textron/A-C-snacket kan vi ta i en egen tråd på A-C-avdelningen, men det kan kanske vänta tills det börjar hända grejer (om det nu gör det)
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
714
79
28
Norderåsen
Med tanke på att Textron ganska nyligen gick ut med att ATV och UTV återigen ska heta Arctic Cat så tror jag inte att de släpper skotrarna från de, men det är en annan diskussion som du säger.

Jag tror dock att Textron kommer fortsätta att tillverka skotrar åt Yamaha. Jag tror dock att Yamaha kommer att börja mer med tvåtakt (egna motorer) igen, kanske inte i år dock.
 
Reactions: mas

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.138
106
63
Jag vet inte om jag riktigt håller med er. Jag tror inte vi kommer få se en Yamaha 2-taktare nå mer och skulle Textron sparka ut Yamaha från deras sammarbete så tror jag tyvärr det är döden för Yamaha snöskotrar. Pengarna finns nog men jag tror varken intresset eller kunnandet för att utveckla en ny maskin som kan konkurrera mot dom andra finns, tyvärr. Men jag hoppas att jag har fel.
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
714
79
28
Norderåsen
Med tanke på att Yamaha kom med en tvåtaktare i fjol så tror jag att det kommer att öka. Den 600an de kör med nu, är det Yamahas egen eller Arctics?
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Med tanke på att Yamaha kom med en tvåtaktare i fjol så tror jag att det kommer att öka. Den 600an de kör med nu, är det Yamahas egen eller Arctics?
Enda Yamahatillverkade 2t-motorn de hade 2019 var 540fläkt från 80-talet 🤷‍♂️