Xrs 800 -07 Variatorkit

Wenjad

Aktiv medlem
31 aug 2008
74
0
6
Nu när säsongen så smått börjar närma sig tänkte jag skulle börja gö iordning maskin, å då med Boysen reeds och ett schysst variatorkit. Har nu spenderat 2 kvällar åt att söka på forumet efter vad jag ska ha och var man kan får tag på det någonstans, men verkar som omöjligt att få ett vettigt svar, mest "min kusin köpte ett variatorkit av den och den för 7 år sen och de funka ju bra så köp ett sånt".

Så min fråga är vilket märke som e bäst för just min modell, och finns det någon bra sida att beställa det ifrån? Helst då företag i Usa eftersom vi ska ändå till och skicka hem massa bildelar därifrån så då kan ju skotergrejerna även hänga me..

Tack på förhand, Mvh Jonas

Wenjad

Aktiv medlem
31 aug 2008
74
0
6
Tack för kanonbra svar, mycket konkret och bra!

Har du någon erfarenhet av goodwin grejerna, är det som verkar mest intressant och inte lika mycket "Lego" som övriga.

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.885
115
63
Skellefteå
Har inte ägt ngn skoter med ett goodwinkit, men goodwinbröderna jobbar ju åt ski-doos factory racing team
så dom kan sin sak. Alla kiten som jag hänvisade till är bra, inget är dåligt, bara med olika karaktär.

Wenjad

Aktiv medlem
31 aug 2008
74
0
6
Ja jag satt nyss å läste om det, så det verkar ju som bra. Dock är det som vanligt när man försöker prata me jänkare, mycket konstiga svar och luddiga förklaringar.. Som jag förstått det så godtar dom endast kortbetalning, vilket kanske inte är så jättebra. Deras sida är även lite halvt mysko när man ska välja modell..

Wenjad

Aktiv medlem
31 aug 2008
74
0
6
Beror väll på hur man ser det, gillar int av princip att lämna kortuppgifter hehe. Men får väll lägga en beställning i helgen då, de kan ju int annat än att gå åt helvete :p

Ska man även kosta på å handla fjäderspännare å don oxå när man ändå är i farten, eller finns det snälla åf med verktyg tro?

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Har du bara en stark kompis till hjälp brukar man inte behöva massa dyra verktyg. Har aldrig.använt fjäderspännare när jag bytt fjädrar.

Wenjad

Aktiv medlem
31 aug 2008
74
0
6
Jolpa; verkar lite konstigt, kiten kostar ju mer på straightline performance´s sida än i blocket annonsen?

Niklas M; cirkus 6-700

ika; har hittat en sån kompis, fast me verktyg hehe

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Beror väll på hur man ser det, gillar int av princip att lämna kortuppgifter hehe. Men får väll lägga en beställning i helgen då, de kan ju int annat än att gå åt helvete :p

Ska man även kosta på å handla fjäderspännare å don oxå när man ändå är i farten, eller finns det snälla åf med verktyg tro?
Skulle ditt kort bli skimmat/hackat så ersätter Visa....

Skitsnabbt går det också.

Internetbetalning och kortbetalning är ju vad dom lever på, skulle dom inte ersätta så skulle dom tappa kunder = obra.

Wenjad

Aktiv medlem
31 aug 2008
74
0
6
jolpa; ja och jag syftade på att vad ska denna åf tjäna på de i sånna fall då?? Dom brukar ju lägga på ganska mycke procent när dom tar hem grejer från staterna å säljer här hehe.

Vidgren; Så sant som de e sagt, får väll ändra uppfattning om kortbetalning om de går vägen då :p

Wenjad

Aktiv medlem
31 aug 2008
74
0
6
Javisst :p Nope, ska bli ikväll är det tänkt, lär bara tänka ut nå bra å skriva åt dom, dom vill ju veta va man har för matta, drevning å andra modifikationer på skotern. Vetefan vad varken de ena eller andra heter på engelska hehe :p