okej, är av någon anledning mest sugen på ski-doo ändå! Finns det något man ska tänka på när man köper? typ slitage på nån viss del eller liknande?
Så tyckte jag också innan jag provkörde, har alltid åkt ski-doo men hade jag köpt en kort maskin igen hade jag valt sx:en, jag vart faktiskt väldigt överraskad, så mitt tips är att provkör båda innan du bestämmer dig...okej, är av någon anledning mest sugen på ski-doo ändå! Finns det något man ska tänka på när man köper? typ slitage på nån viss del eller liknande?
En som jag känner till hade problem med kylningen..okej, är av någon anledning mest sugen på ski-doo ändå! Finns det något man ska tänka på när man köper? typ slitage på nån viss del eller liknande?
Skulle inte snön komma upp i boggien om man inte kör skitfort? Kör man fort med en RS så står stänkläppen rakt ut å då får man ju upp ännu mindre snö. Snitthastigheten på en crossbana är nog inte så hög om du räknar med alla hopp och kurvor, går ju bra där. En isig sjö däremot kan jag förstå för min TNT gick varm även den med 44 matta, vilket dom flesta maskiner gör om man har höga kammar... Ingen av mina polare som kör RS har några sådana problem... MEN MEN... Säger bara, synd om han, det var ju olyckligt....men det var nog otur...En som jag känner till hade problem med kylningen..
körde man inte tillräckligt fort på leden så kylarna fick snö på sig så gick den varm, samma om man körde på en sjö tydligen.
slutade med att den skar på en cyl. har jag för mig
Nej precis... Vet faktiskt inte, men troligtvis inte för då hade hans kompis inte råkat ut för värmenyp. på min larmade det med ett kraftigt återkommande pip och blinkande lampa så då va de ju bara att slå av och stanna å kasta in snö för att kyla ner skiten...okej, men det är ju inte så ofta man ger sig ut och bränner på allt var man har på en sjö heller finns det ingen temp. mätare?
De är inte säkert att de behövs men de skadar ju inte att lyfta på locket å kolla... kanske ringarna...okej, har hittat en som har gått ca 300 mil nu, är det dags att byta kolvar då?
Kylningsystemen på skotrar är väl själv-avluftande..?:wof:Går de varma så måste man först kolla så man inte har luft i kylsystemet. Har man ingen luft men den fortsätter att gå varm så kan man testa att byta ut den långa original-stänklappen mot en kortare.
Både jag och en kompis hade en varsin RS -08 för ett par år sedan. Han hade en Ski-doo utan stänklapp och jag hade en Lynx med en aning kortare stänklapp än originalet. Jag har för mig att kompisens templampa tändes en gång den säsongen, och då var det väldigt varierande körning den säsongen.