VW Amarok är det bra bil??

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Nu har jag aldrig kört en BMW men kan tänka mig du blir besviken komfortmässigt. För personbil och jeep är olika saker. Men sen kommer du bli nöjd med lastmöjligheter med flak och att du sitter högt.
Den är ju som vilken annan personbil som helst i samma klass. VW Passats, Audi A4, S60 osv....

Nåja, får åka och provköra en sån här skogsbil (med flodkörarfunktion?) och se hur det känns.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Har du räknat nå pris på en amarok??
Bara bygga en så får man ju koll på bruttopriset, allt därefter är ju en förhandlingsfråga. Men finns ju lite andra saker än pris som påverkar totalekonomin också. Däribland hur skatteverket ser på farkosten utifrån ett moms-perspektiv o.s.v.
 

Zemren

Aktiv medlem
6 apr 2012
76
0
6
Luleå
Navaran e ju en riktig skitbil, med b.la rasade drivaxlar, motorer (ram lager) och spruckna fälgar.
Och dyr är den också!

Mvh Jocke
 

rackel

Välkänd medlem
27 nov 2012
152
0
16
Kiruna
har en amarok som tjänstebil i arbetet, helt okej än sålänge men ogillar verkligen att den släpper in så mycket ljud, under längre resor så känns det av rätt så mycket. annars är den fin!
 

slocaz

Ny medlem
24 feb 2013
2
0
1
Piteå
Har haft 2 Amaroker på jobbet under vintern. Sköna att köra men startmotorena frös på begge när de stod under natten. Å sen for nån turbo å så :)
 

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Navaran e ju en riktig skitbil, med b.la rasade drivaxlar, motorer (ram lager) och spruckna fälgar.
Och dyr är den också!

Mvh Jocke
Jag åker en navara V6 2011 i jobbet! Och kan bara säga en sak: kungbil! Åker skönt som fan,
och ett jävla orr i motorn med sina 230 hk.
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Navaran e ju en riktig skitbil, med b.la rasade drivaxlar, motorer (ram lager) och spruckna fälgar.
Och dyr är den också!

Mvh Jocke
Jag åker en navara V6 2011 i jobbet! Och kan bara säga en sak: kungbil! Åker skönt som fan,
och ett jävla orr i motorn med sina 230 hk.
Också läst/ fått höra att navaran en riktig skitbil, men mycket fel och rackel. Disskuteras mycket i en tråd på pure-pf.com. där slutade det med att killen som köpt den beg på bilfirma lämnade tillbaka den efter massa små fel efter några mil. Vet även från verkligheten att när dom byter olja i dom kollar dom alltid efter metallspån då det oftast är något ramlager som är kasst och motorn får renoveras. har inte hänt bara en gång.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Livar upp denna gamla tråd. Numer har väl Amarok:en DSG och köper man en "Canyon" så är den i det närmsta färdigutrustad från start (ska väl i princip bara dit extraljus...)

Några fler tankar kring denna? Var och fick en offert tidigare i veckan, så att man har något att fundera på under helgen... :)

hur dålig stereo är det i dom här åk-donen? Jag tänker att om vägljudet är högt så löser man ju det allt som oftast med lite högre ljud på stereon när man färdas själv (vilket åtminstone jag gör oftast)... eller måste man åka till sin närmsta MDS-handlare och peta in lite nya grejjer i högtalarhålen?