VW Amarok är det bra bil??

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Någon som åker amarok och har nå och säga om den?? går i funderingar och köpa en. Eller finns det nån bättre jeep i den storleken?
 
Last edited:

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Amarok är nog ingen dum bil. Snygg är den å. Men Toyota tundra, då börjar vi snacka bil. Den är nära på samma storlek som min Dodge ram
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Har haft min Amarok 1,5 år nu och jag är bara nöjd,jag åker runt 300mil i månaden och jag tycker man åker bra och den går billigt..
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Kan rekomendera izusu d-max. Jag har en med 3liters motor å automatlåda å kör den på 0,89-0,92 blandad körning. Kollade till å från fjälls med en kåpvagn med två skotrar å då drog den 0,84.
 

Jonas F

Medlem
8 jan 2012
36
0
1
Piteå
Har en amarok 180hk automat. Väldigt komfortabel bil skön att köra. Ngt kort flak samt tycker inte den går speciellt billigt 1l/mil ca. Men då kör jag ganska fort också...
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Köp en Hilux, lätt hållbaratse pickupen, men Navaran är ju mycket finare invändigt än Isuzu, Hilux, l200, ford, men är mycket dyrare
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Hiluxen är fin men lite föråldrad nu,men hållbar och tillförlitlig absolut. Största nackdelen som jag ser med den är att sätena är gjord för små japaner den har på tok för korta sittdynor för en fullvuxen.
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Om du går i tankarna på att köpa en Amarok så satsa på automat. Dragläge på manuella kan va det sämsta jag varit med om..
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Finns det olika motoralternativ? Välj en med lite större motor så drar den inte så mycke sås när man drar tungt. Diesel, C-kort, antal passagerare finns en del att kolla upp. Men hellre en Amarok än navara eller mitsubishi. Varför vet jag inte(snyggare?). Vill inte säga så mycket negativt om hiluxen då jag gillar toyotas kvalite´.
Släpvagnsvikt B eller BEkort.
Kör själv bensinare då det inte fanns nån diesel som var B kortsreggad för 5passagerare (6 med förare)
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Joo det är det, och sen är inte panelen/instrumenteringen och alla reglage inte lika snygg som i övriga pickuper jag nämnde
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Vi har precis skaffat nya ammarock med automat 8 växlad låda på jobbet, och jag är väldigt nöjd. Det enda än så länge är väl bottendraget som inte är det bästa iom 2L motor.. Men annars är det bättre komfort än alla andra pick up märken.. Vi provade säkert 5 st olika innan vi köpte. De andra känns och låter mer som en traktor och känslan var också så.

Vi funderade på dodge ram 1500. men det blev för dyrt och så är de inte speciellt snåla och för stor motor på disel.
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Är inne på min andra Mazda BT50. Samma som Ford Ranger. Klockren pickup, billig och går fint efter vägen. Kört sammanlagt 30000 mil nu och har bytt 2 drivaxlar fram, ett bränsle filter då det frös vid -38.
Kör ca 5-6k om år.
Är vissa saker som är lite sämre än dom "värre" men då är priset på dem värre också.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Nya Ford ranger ser fin ut på bild men har ingen koll på dom. Sen är jag lite imot ford dom har ofta så dåligt andrahandsvärde. Kanske en Ranger kan hålla sig lite bättre.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Är inne på min andra Mazda BT50. Samma som Ford Ranger. Klockren pickup, billig och går fint efter vägen. Kört sammanlagt 30000 mil nu och har bytt 2 drivaxlar fram, ett bränsle filter då det frös vid -38.
Kör ca 5-6k om år.
Är vissa saker som är lite sämre än dom "värre" men då är priset på dem värre också.
Säljer Mazda nya pickuper?? Hittar då inte på deras sida??
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Jo Ford ha tendens att bli väldig billig efter nått år.
Nya Mazda BT50 kommer tyvärr inte till Sverige. Hade inte tvekat det minsta nu när jag själv ska byta pickup. Man vill inte chansa och få en bil som inte fungerar lika bra som en Japansk:)
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
För det skiljer inte så mycket i nypris mellan en amarok och en ford. Men rädd forden sjunker mycket fortare.