"Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

W

Wettainen

Riktig off topic nu men jag vill inte göra en tråd för denna enstaka fråga!

Ett variator kitt, är det stor skillnad så att man märker det direkt när man ska ut och köra för första gången med det?
Är riktigt nyfiken, för skotern jag har köpt nu är det ett cudney racing kit på och jag har aldrig kört en skoter med ett sådant variator kit på! testade gasa på lite bara här utanför mig när jag tog ner den från släpet, den ville typ dra rulle på gruset :)
 
Last edited:

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag stoppade cudney på renegade 800-07 jag hade tidigare och det blev en jävla skillnad faktiskt! :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

p-atrik

Välkänd medlem
11 aug 2010
436
0
16
Timrå
Blir det inte massa snö spelar det ingen större roll, tänkte byta motor när pengar finns dessutom :)
 

exlime

Välkänd medlem
22 jan 2010
234
0
16
Planen från början var dynamo joe variatorkit och slydog powderhound skidor MEN det slutade med ett variatorkit från cudney racing och ett par slp powder pro skidor!
Till vänster är cudneys sekundärfjäder+helix och till höger original, lite annorlunda måste det väl bete sig!
IMG_0312.jpgIMG_0328.jpg
 
Last edited:

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Det här är nog en av mina bättre investeringar i år,
Klim krew pack är den större modellen dom har. Inbyggd vattenbehållare, en ficka för goggles som är mjukt vadderad. En löstagbar verktygsväska som är lättåtkomlig på utsidan. + att spaden sitter på utsidan så de går fort att få lös den.

Ett tips till alla som behöver en ny ryggsäck i år, dessvärre tror jag bara den finns på andra sidan atlanten.
 

Attachments

Twism

Medlem
6 mar 2011
24
0
1
Umeå
509 Sinister Whiteout white med Polarized Smoke
http://postimage.org/image/b4wrqov7j/

Hade beställt vanliga White och då medföljer Crome Yellow tint, nu blev det Whiteout white Polarized yellow istället. Har kontaktat 509 och dom ska skicka ett Crome Yellow at no charge :D
 
Last edited:

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Koso avgastemp med snabbaste givarna.

Intel A Jet


Ska montera avgastempen imorgon eller på lördag.
Sen väntar jag på Intelajet som kommer med posten på måndag eller tisdag =)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det här är nog en av mina bättre investeringar i år,
Klim krew pack är den större modellen dom har. Inbyggd vattenbehållare, en ficka för goggles som är mjukt vadderad. En löstagbar verktygsväska som är lättåtkomlig på utsidan. + att spaden sitter på utsidan så de går fort att få lös den.

Ett tips till alla som behöver en ny ryggsäck i år, dessvärre tror jag bara den finns på andra sidan atlanten.
Hittade den här i Sverige och den verkar bli dyrare att ta från USA om man inte har tur och slipper moms+tull. Var köpte du?