"Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Är det orginal glaset som sitter på där ?
allså chrome yellow eller vad den nu skulle heta.
Ja det är original som dom kommer "509 goggles with chrome finish/yellow tint dual lens"
Ja beställde även en extra siktskiva
-Additional Lens #1: Yellow tint (no finish) (+$15.00)
-Sinister Goggle Style: Snow Camo
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Visa bifogad bild 11824
Visa bifogad bild 11825
Köpte en dragbil efter 9 månaders letande.
Trodde först att det skulle finnas många att välja mellan, men ack så fel man kan ha.
Fanns som mest 2 st på blocket samtidigt.
Sökte efter:
Volvo xc70 D5 AWD 2007
Automatlåda
Summum paket(mest för skinnklädseln)
silvermetallic
Under 7000 mil

Hittade en tant som skulle byta in sin på firma i Gävle. Köpte den av firman och fick två års garanti och nya bromspaket runt om och nya styrleder. Slängde på ett drag, mugghållare och en takspoiler och fick den för 30000kr under lägsta på blocket
och dessutom 1000 mil mindre än en som jag hade på gång i Umeå(som k-len hjälpte till kolla upp åt mig, tack än en gång).
Den är i grymt bra skick och tanten har inte drukit eller ätit i bilen(inga mugghållare). Skinnet är inte nerslitet ens i strukturen som det annars blir rätt fort. Hon har nog endast haft en shoppingbag i bagaget då det ser ut som nytt. Jävligt nöjd måste jag säga.
Får gratulera till ett alldeles eminent bilköp. Har en del erfarenhet av just en sån bil, och dom är verkligen kanon. Otroligt bra effekt och vrid. Man blir imponerad.
 

Routterrr

Välkänd medlem
2 aug 2010
246
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Äntligen får man posta här igen. Idag fick man sig ett litet paket bestående av ett AIR Taper Fatbar, 6" höjare, gaswireförlängare samt ett par ProGrip-handtag. Nu är det bara att invänta nästa paket :)

 
W

Wettainen

Hej!

Tänkte höra om det fortfarande är 24mx och ridestore som gäller när man ska beställa skoterkläder/delar för ett bra pris eller är det nå nya som har kommit fram nu på sista tiden ? :)
 

Tompis

Välkänd medlem
6 mar 2011
146
0
6
Örarna
Jag köpte mitt skoterställ på ITAB. Riktigt bra kvalité till ett bra pris, men det är ju inget finmärke om man är ute efter det.
 
Last edited:

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Köpte en lite roligare dragbil :)
Må så vara en gammal Subaru Legacy Turbo från 1993. Unik i sig och får dra 1520kg vagn på B, 50/50 4wd och viskodiff :)

Sedan finns det lite maskinellt småpill och detaljer, samt en hel del ytterligare planer.. Som att den med nuvarande setup gör 0-100 på 5 sekunder, men det är väl inte så skoterrelaterat antar jag :eek:

Lär nog inte behöva kämpa så värst med fyra skotrar på släp i år..

 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
60178_437879223569_819173569_5076953_5202184_n.jpg

Tobe Ballchange Jacka och Tobe Provoke brallor är inhandlat.
Har även köpt lite polaris orginaltillbehör till rmk:n:
Spadväska
Spade
Styrväska
Fotstegsförstärkare

Nu är man snart redo för säsongen!
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Beställde från Nya hemsidan Modshop.se a.k.a. NTC arvidsjaur. priset hamnade på 2718 kr för betterboards, powermadds och styrbusning inklusive frakt
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Det är 19/43 drevning, 11-66 vikter och sekundärfjädern är black/purple. Har köpt det av Edvard på Vilhelminamotorcenter. Han sa att han har sålt ca 100 sånna kit och inte en enda är missnöjd. De blir tydligen stor skillnad motför original. Klurar än på om jag ska vänta och prova en runda med original innan man byter, för att känna skillnaden eller om man ska smälla på detta nu direkt när man hämtat skotern :)
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Det är 19/43 drevning, 11-66 vikter och sekundärfjädern är black/purple. Har köpt det av Edvard på Vilhelminamotorcenter. Han sa att han har sålt ca 100 sånna kit och inte en enda är missnöjd. De blir tydligen stor skillnad motför original. Klurar än på om jag ska vänta och prova en runda med original innan man byter, för att känna skillnaden eller om man ska smälla på detta nu direkt när man hämtat skotern :)
Klart du lär testa original först! =)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Joo nog blir det att testa original först, för rätt vad de är så är väl original bättre. Men de är ju alltid roligt att känna skillnaden också :)