"Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Det står ju 10hk på hans sida i alla fall,och man tycker ju han har varit med ett tag nu för att skippa "säljhästar" och kunna vara ärlig. Fast han är ju försäljare :)

Be nån film när du matar på lite så får man höra..
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag var sugen på en Tikka burk tidigare och skrev ett mail dit, jag frågade om han kunde garantera att jag såg en ökning av hk om jag skulle bänka skotern efteråt, och det kunde han tydligen, var jag inte nöjd skulle jag få göra återköp. Men det var aldrig tal om 10hk, tror det var 4hk det stod.

Nu köpte jag aldrig någon burk så tyvärr vet jag inte alls om han var ärlig eller inte, men det verkar ju som så.

Det står ju 10hk på hans sida i alla fall,och man tycker ju han har varit med ett tag nu för att skippa "säljhästar" och kunna vara ärlig. Fast han är ju försäljare :)

Be nån film när du matar på lite så får man höra..
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Det står ju 10hk på hans sida i alla fall,och man tycker ju han har varit med ett tag nu för att skippa "säljhästar" och kunna vara ärlig. Fast han är ju försäljare :)

Be nån film när du matar på lite så får man höra..
jo kan spela in nått klipp på lördag då vi ska o köra kraftledning
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
glöm 10hk på en slutburk, 2-3 är mer rimligt å då är det en bra burk, skulle de vara 10e så har ju polaris fullständigt misslyckats med originalburken vilket är svårt å tro!
som serioussam frågade jag också om han kunde garantera effektökningen som står på pappret men det gjorde han skickade även bromsbänk på burken så jag tor han har alldrig provat nått som ger liknande effekt lpå bara en burk :)
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
som serioussam frågade jag också om han kunde garantera effektökningen som står på pappret men det gjorde han skickade även bromsbänk på burken så jag tor han har alldrig provat nått som ger liknande effekt lpå bara en burk :)
om den nu ger 10hk hur mycket mer varv fick du ? har du viktat på nått efter bytet ?
 

Rosacykel

Aktiv medlem
1 nov 2008
86
0
6
Lånar tråden lite...vad skulle ni gjort om ni köpte en ny hjälm från butik, och ser sedan att hjälmen är tillverkad 2008? lite för gammal i mitt tyckte för att vara ny, eller?
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Sa dom att det var en ny hjälm, så är det bara att kräva tillbaks pengarna.
Gå och prata med butiken, om dom inte går med på återköp så är det bara att kontakta ARN:)
 

Rosacykel

Aktiv medlem
1 nov 2008
86
0
6
Sa dom att det var en ny hjälm, så är det bara att kräva tillbaks pengarna.
Gå och prata med butiken, om dom inte går med på återköp så är det bara att kontakta ARN:)
Köpt i Webbutik, så kan returnera ändå, tänkte mest på vad ni skulle gjort? Vet ju att pratas om hjälmar hit och dit om livslängd, men kan väl inte säga att jag själv känner mig så bekväm i att dra på en hjälm som från start redan är 4 år gammal. Hjälmen är en Fox V3 btw.

Kan också tillägga att jag köpte den på reapris, men kunde inte tänka mig att återförsäljare säljer såpass "gamla" hjälmar.
 
W

wettrob

Någon som äger en hmk hjälm som har något att säga om den?
Blir en ny hjälm till nästa säsong och valet står mellan hmk och airoh avaitor.
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Köpt i Webbutik, så kan returnera ändå, tänkte mest på vad ni skulle gjort? Vet ju att pratas om hjälmar hit och dit om livslängd, men kan väl inte säga att jag själv känner mig så bekväm i att dra på en hjälm som från start redan är 4 år gammal. Hjälmen är en Fox V3 btw.

Kan också tillägga att jag köpte den på reapris, men kunde inte tänka mig att återförsäljare säljer såpass "gamla" hjälmar.

jag gissar att dom kommer säga att hjälmen är "ny" alltså oanvänd , men att modellen Fox V3 har funnits länge och att en oanvänd fox v3 alltid är samma hjälm så länge dom inte har kommit med några uppgraderingar på modellen , nu vet jag inte om dom har gjort de , men annars är de ju samma sak om den är gjord i år eller för 5 år sen förutom att den nog är dammigare och har en annan år gång på produktions år ..

men om V3 modellen har fått uppdateringar efter 2008 skulle jag kräva ett byte till ny modell eller pengar tillbaka .
Men då du har beställt på rea så är de nog svårt att få byta eller något då dom har rea ut just den där hjälm modellen till ett lägre pris än vad den brukar kosta , du kan ju be om att få byta eller något men tror de är liten chans till de ..hoppas du fick ett bra rea pris så de var värt även om du inte får byta :)
 
Last edited:

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
Någon som äger en hmk hjälm som har något att säga om den?
Blir en ny hjälm till nästa säsong och valet står mellan hmk och airoh avaitor.
Jag gillar den skarpt! Kanske inte lättaste hjälmen som finns idag, men klart snyggaste på marknaden i mitt tycke. Var lite orolig över passformen då jag beställde utan att ha provat en Fly-hjälm tidigare, men som tur var så passade den perfekt. Till och med bättre än min gamla HJC :)

Frågan är bara om det går att få tag på någon i butik längre, då det var en limiterad upplaga.
 
W

wettrob

Jag gillar den skarpt! Kanske inte lättaste hjälmen som finns idag, men klart snyggaste på marknaden i mitt tycke. Var lite orolig över passformen då jag beställde utan att ha provat en Fly-hjälm tidigare, men som tur var så passade den perfekt. Till och med bättre än min gamla HJC :)

Frågan är bara om det går att få tag på någon i butik längre, då det var en limiterad upplaga.
Det låter ju bra! :)
Det är de jag också kommer vara lite osäker på, kör L på min airoh hjälm nu så får väll chansa på att L blir bra på hmk hjälmen isåfall.

Har hittat i staterna där dem fortfarande finns kvar och då tänkte jag ta och beställa lite andra saker samtidigt.
Men är inte så bråttom med att beställa än då det är lång tid tills nästa säsong börjar :)