Viper MM -03

S

Skoterköp

Är det någon som hunit provköra 03:an?
Skulle vara roligt och höra om det kan vara en maskin att sattsa på.
 

Mag1c

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
38
Kiruna Sverige
www.magic.vze.com
jag har köpt en sån och har hunnit köra 30mil med den.
det är en suverän maskin, soppasnål och den har grymt bottenvrid och går tillräckligt snabbt, har fått upp den i strax över 160..
sätter du pipor så käkar du 800 twinar till frukost.. kanon skoter!
 
P

PitBull

Sätter jag pipor på min summit 800 h.o. lär du ju få tugga grus :)...säg bara var och när :)
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Men om jag köper en Rx-1 och sätter dit turbo och allt skit...då kan du lika gärna slänga din skoter i sjön...Hehe:)
 

Carl

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
>Men om jag köper en Rx-1 och
>sätter dit turbo och allt
>skit...då kan du lika gärna
>slänga din skoter i
>sjön...Hehe:)


det ser inte ut så i din sign ;)
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
men vad än du gör så visa inte en viper öppet vatten ....
världens bästa ledmaskin men världens sämsta vatten skoter ..., den tar in vatten på remmen genom nedre luftintagen
 

Mangejohan

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Hojja vilken paj kastning här!!!
Nån sa att om han sätter pipor på sin summit 800 så får man tugga grus med en preppad viper....hmm....ska du jämför ens så?? då kan ja bara skratta åt dig! Vipern är en 700 med mindre effekt orginal, men pipor ungefär samma....men om du sätter pipor så blr de ojämt igen!

Nån annan sa att vipern suger på öppet vatten.....ja men var den tillverkad för det??? NEJ! Men täpp igen hålet till variatorn så ska du se att de blir andra bullar....


 
P

PitBull

Åt MangeJohan vill jag bara påpeka - det var med glimten i ögat - jag la mitt inlägg!!!
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
en av anledningarna till att jag bytte bort min viper var att den inte går att åka värst bra med på vatten ... och visst ingen skoter är menad att användas på det viset men lika fullt finns det bättre o sämre maskiner att utöva det med ... tejpade säkert upp en hel rulle silvertejp men visst fan slirade den på remmen och smartcheckade i vild förtvivlan för det..
men ack vilken ledmaskin , helt superb på snö iaf.
 

krille

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
vad är det för skit ni säger om rx1an den är ju hur slö som helst den går inte ens 190km/h orginal...ski-doo mach1 800cc med pipor drar alla hahahahahaha den drar alla yamaha skotrar i topp...
 

Mag1c

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
38
Kiruna Sverige
www.magic.vze.com
jadu tugga grus lär jag ju inte för jag kör på snö med min.. vet inte vart du kör med din skoter men tydligen är du ju rädd för att köra fast med den när du kör på grus.. ha en trevlig skotersäsong!
 

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
håll käft

när jag sätter på en bättre matta på min polaris indy 500- 89 så kommer jag att skotta över hela bunten...haha!!!
Näh...lite seriöst nu..jag har provkört en SXViper å den var ganska rapp!!!!!
 

horvar

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
piteå sverige
Nja det vet jag inte riktigt, tror det var i senaste numret av snowmobile jag läste att i stort sätt alla skoter mätare ljuger specielt i hög fart. Finns nog inte många skotrar som gör 190km/h orginal. Men om man går efter mätaren så går nog rx1:an snabbare än 190km/h, I motor journalen på tv5 så körde han ju 188km/h med den och då fick han avbryta för att det var för knöligt underlag, och då sa han att det fanns mer kvar, HHAHHAHHAHAHAHHAHAHAH!!!!!!! :p
 
M

Mangejoha

FAKTA:

American Snowmoblie testade rx-1 i nummer 5-02. Toppfarten blev fastställd till 127mph med hjälp av radar!
Det är ca 203km/h.
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Krille du måste fan va helt rubbad?

Jag läste i en skotertidning att Rx-1 turbo steg 3 skulle ge upp mot 300Hk...
 
K

Kåbdalis

Hej! Här var det tydligen många pajer i luften....många moppeåkare med fjunmuschar,
nå iallafall köpte en Viper mm för ca 30 mil sen, har satt på duells feta snölaggar på den, (24o mm breda) flyter otroligt fint i lössnö, variatorn växlar väldigt mjukt hade en MM 700 innan, upplevde viper som slöare efter första provturen pga att den gick så mjukt, men med lite koll på hastighetsmätaren så förstår man fort att så inte är fallet, har även satt på back och drag, verkar gå fint med pulka oxå, kastar inte hälften så mycket snö som MM:ns Yokohamamatta.