Viper MM -03

viper

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Kåbdalis
Hur mycket kostar ett drag till vipern och duger inte orginal laggarna till att flyta omkring på?

 
M

Mountain max

Hur är vipern på leden, har den någon chans mot en kortare maskin?
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
funderar hur många mil du kör innan mattan börjar kugga över ? jag gissar på 100 mil ungefär ....
 

polaris

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
Det va någon som sa att rx-1an piskade allt å alla ?
Men den får nog lite problem mot en polaris storm me 1700cc mod på 350hk..eller vad vet jag ? Kanske man ska ta och montera lustgas...
å btw så finns det 1800cc till artic cat så
rx-1 får nog LITE problem ?
Men asså nog vinner väl rx-1 eller ? det är ju en gåva från GUD ¿¿¿
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
jag körde 200 mil med min och från ca. 100 mil började den att småkugga över lite då o då och dom flesta som tävlingskör byter matta på vipern , den verkar vara lite mjuk i gummiblandningen
men vilken skiter det är ....* ler o minns *
 
S

Spännaren

Är det inte bara att kontrollera mattspänningen så är väl det problemet över?!
 

horvar

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
piteå sverige
eller så kan man ju typ göra en sån vanlig grej som att slänga på en jasgripen motor på en ET 250 så den går 1300km/h, då får nog alla hittils nämda maskiner svårt att hänga med, eller?
 
K

Kåbdalis

Vet ej vad draget kostar, tycker det ska sitta på maskinen då man köper den, och nej orginalskidorna är på tok för smala för lössnö, vad mattan beträffar så är det en orginal camoplast 380x3650x51 som sitter på dom flesta berggetter utom bombardier, den har redan "rappat" efter ca 7 mil, som vanligt på alla nya mattor så går den ut sej och blir längre dom första ca 15-25 milen, men då måste man spänna mattan allt eftersom, alltså som på alla nya skotrar/nya mattor, och ja den går hyfsat på led, hakar inte på kompisens SRX pga smalt mellan skidorna ock inga krängningshämmare men utanför leden så plockar jag honom....Gott Nytt År på er alla
 
F

fjöl av!

RE%3A Viper MM -03

eftersom den heter Viper så borde de ju vara en Dodge Viper motor i den tycker jag.*ler*
 
G

Gällivare

Har en själv och har kört 80 mil utan problem,ser att en del säger att mattan rappar och det är självklart att efter några mil så töjer den på sig men det är bara att spänna så är det inga problem.Jag har även kört mot olika maskiner b la rx-1 mm och dom är mycket jämna,den som trycker först vinner utom på riktigt långa sträckor då vinner oftast rx-1. Har även kört mot en F-7 som var variator preppad, F-7:an var cirka två skoterlängder före efter 1000 meter, jag tycker inte att det är så dumt av en mountainmaskin.Dem flesta som har provat den tycker att den är rapp och smidig och mycket rolig att köra, även rx-1 ägare och F-7 ägare.Efter leden funkar den mycket bra och hakar på dem flesta.Bränsleförbrukningen är mycket låg, 2,1 liter vid blandad körning(mycket fullgas repor).
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Har kobdalis kvar sina orginalskidor så skulle jag vilja köpa dem... Mejla gärna om du läser det här...

725hansson@telia.com