Viper 02 till 04

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
är inte rädd att sätta dit pipor för tror inte motor rasar om man gör det RÄTT! bestyckning m.m menmen, är inte sugen på pipor, har kört en yamaha trippel (5mil) och jag tyckte de var skönt som fan i början men sen så vart de jobbigt( är ett öron barn) men de kanske finns pipor med lite "lättare" ljud! för den jag körde hade slp!

v-kitt ska jag höra med från knracing hade jag tänkt mig. Om jag nu köper nån av skotrarna! men är ordenligt sugen så!
spacers hade jag också tänkt!

vill gärna göra nånting som gör att den väger lite mindre! alltså om de finns att spara vikt nånstans! fast vill inte ta för mycket för då kasnke den inte blir så driftsäker som en yamaha ska vara!
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Okey okey :) Körde du en med slp pipor? lät dom högt!? Min kusin har slp quit pipes på sin viper mtn och dom låter inte alls högt!, låter bara riktigt skönt och ger bra med effekt. Låster typ 10ggr mindre än hans lillebrorsa som också har viper mtn fasst han har en speedtech slutburk på sin, den låter fruktansvärt högt. Har köpt nya Slp quiet pipes till min xtc också heh. Menmen..

Ok, men låter ju bra med V-kit och speacers plattor iaf till en början om du nu köper en som sagt. Dom går ju riktigt bra orginal också! helt klart.

Lätta går det ju alltid att köra, men är inte så bra på vad man riktigt kan göra själv eller köpa nått som inte kostar skjortan.. Får nån annan svara på som kanske vet.
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
ska kolla på 02an imorn

OM jag köper den så är tankarna att göra är:

byta boggie (RCG)
styrhöjare
styre
crosshuv( ingen orginal)
höja dyna, kasnke dynhöjare
v-kitt
spacers
slp pp skidor eller nyare yamaha mountain skidor
44 eller 38as matta
noslip drivhjul
dreva ner 2-3 kugg

de var de planer jag hade tänkt göraifall jag ska köpa den!

nu har jag en liten fråga
är de mycket att göra för att byta boggie till en RCG för de är ju från en annan modell och så?

Mvh Anton
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Den där maskien kommer bli GRYM !! :rock:
När ska du ha skidorna i backen då ? :D

Räkna med en hel del jobb vid boggiebyte. Ändra min från 307 till 345 med Yamma prylar rakt av... och det tar lite tid.. fick byta några plåtar osv.

Men Lynx boggien lär du väl få små fixa lite... mät bara in den så den hamnar rätt... och då lär den där maskinen bli svårslagen. :evil:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
På min 02a var de quick rods orginal. Men dom kunde man inte ställa lika mycket som eftermarknads rodsen. Men det blev ganska stor skillnad ändå
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Hej, i fredags vart de min lyckligaste dag! EN VIPER -02 PÅ MIN GÅRD! var igår till en som jag känner och hämtade ut en RCG boggie också! beställt spacers, 5tumshöjare + raktstyre, matta 38, noslip och lite andra små saker! har tyvär inte hittat någon huv än..

och tog med mig min digitalkamera för att ta en bild på den men se på fan, den är trasig och så har jag inte ens kamera på mobilen.. men kommer säkert fixa sen !

Kan nog fixa måtten på hur Lynx boggien ska sitta..

Vet av en som har en RCG boggie i sin Viper! :cool:
JO snälla gör de, de kommer nog spara otroligt mycket tid för mig!


Mvh en otroligt glad Anton :D