Vill inte starta, blir sur och har gnista, MXZ 500SS -06

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Hallå i sommarvärmen.

Häromdagen så skulle jag och några kompisar ut och prova lite vattenkörning. När jag skulle lasta min så ville den inte gå och startade bara på choken och dog vid gas så vi trodde på soppatorsk.

I med ny soppa, bort med tändstiften som surat ner sig och dra runt motorn lite och återmontera stiften och sen startgas i luftburken och då startade den men var lite trög då jag stog och pumpgasade lite försiktigt så till slut gick den rent och bra. Så då gick det att lasta på den. Väl framme vid stranden så startade den på en gång en timme senare och på väg ner mot stranden på stigen så bara dog den och startade bara på choken tills den inte tände alls. Och givetvis så tog vi inte med oss någon startgas :mmph:

Det jag gjort sen dess är att kolla gnista som är fin och tändstiften blir sura när man försöker starta. Och den tänder bara till på startgas. Har sprayat startgas i förgasarna då den tänt till också men den vägrar gå på sin egen soppa på nåt sätt.

Kan det vara så att det har kondenserat så mycket så den har en massa vatten i tanken? Det är bara det jag kan komma och tänka på för den får ju soppa. Eller så har flottören hängt sig i förgasarna? Vad tror ni? Jag har t.o.m. en film ifrån hjälmkameran då den dör på väg ner till stranden till råga på allt :Cry:

Får jag igång den innan fredag så kommer det upp en Gopro film ifrån vattenkörning någon gång efter helgen som kommer ;)
 

jespan

Välkänd medlem
5 dec 2009
214
0
16
Surar den på båda stiften? Min skoter va likadan och då va det packboxen som var slut!
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
vare bränslepumpen som va felet ? få se hur de blir i helgen är sugen men vi borde hitta nå sötvatten å åka istället för havet :)