vilket är det snyggaste chassiet?

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
ImageUploadedByTapatalk1356022712.251217.jpg

Bara för att den ser så jävla snabb ut! Jag hade en mach 1a av samma årsmodell, men den ser inte lika porrig ut..
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
VMAX-4 ÄR LIKA BRUTALT RÅSNYGG SOM THUNDERCATEN!
90-talets muskelmaskiner är i egen klass i utseende med utstrålning av brutal kraft. Kan nog jämföras med 60-talets amerikanska muskelbilar som också andas råkraft i sina sköna linjer.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Håller med shagwell om att Plus:en (ja, hela Formula-serien!) var besinningslöst snygg! Drömskoter sådär i tolv-fjortonårsåldern...
Hade en av mitt livs lyckligaste stunder 1993 när jag hämtade en lätt beg -93as Wildcat.
Kunde fan knappt sova en hel natt första veckan...riktig supermaskin på den tiden, gick som ett troll, hysfat soppasnål och vacker som en dag.
Effektkåtheten på den tiden ledde dock till ett byte året efter till i mina ögon tidernas absolut snyggaste:
Thundercat -93.
Med den var jag kung! ;) Den hade dock några små nackdelar jämfört med Wildcat:en.
Den var helt värdelös om inte leden var slät
Den drog bränsle som en kamel efter en vecka i öknen.
Försäkringen var dubbelt så dyr.
...men på sjön. S*atan vad den drog! När Wildkatten mojnade av kring 150 tog Thundern ett nytt andetag och skottade vidare helt obekymrat lååångt efter det var slut på siffror på tavlan.
Behöll den ända till hösten -97 trots uppenbara brister på fjädring och andra petitesser. :)