Vilken variatorrem? enduro 600sp 02

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Har nyligen köpt mig en enduro 600sp 02, och ska köpa nån extra rem till den, och jag vet inte vilken jag ska ha.

Är detta rätt rem?.
http://www.stenmarksmaskin.se/bombardier-415060600-p-357-c-146.aspx

Om det är fel så uppskattar jag om någon kan säga artikelnr eller länka till den remen :)

Sen undrar jag om man borde ställa om variatorn när man här på en ny rem?

Väldigt tacksam för snabba svar! :)
 
Last edited:

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
läs på remmen du har..det står nummer på den..

jaa du ska ställa in din variator.. du måste justera så den kommer ovanför variatorskivan med flänsarna.står i din handbok hur det ska vara..tror till och med att de står där vad du ska ha för variatorrem..
men som sagt.du har ju en rem redan så kolla på den så får du fram vad du ska ha för nr.
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Okej tackar, har dock ingen handbok.. Detta är min första skoter så är inte direkt kunnig på hur man ska ställa in osv. Är det dom 3st skruvarna man ställer in variatorn på?

Får ta och kolla imorgon vad det står för nr på min rem.

Hittade 2st remmar som jag tror är till min, men ena kostade 425kr och den andra 635kr så det är ju lite skillnad på priset.
 

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Tackar för ett bra svar! :) men då hittade jag denna http://www.skoterdelen.com/drivrem-gates-p-23066-c-1331.aspx och om man läser lite längre ner står det Ersätter originalnummer: 414860700, 415060600. Och 414860700 är ju samma som du uppgav, men är det en pirat rem då eftersom den kostar 495?
Kanske är lite segt svar, men har själv beställt en Gates rem då min fader påstod att de remmarna är minst lika bra som originalremmarna.

Om du redan har fått den så får du ju gärna säga om den verkar hålla :)
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Kanske är lite segt svar, men har själv beställt en Gates rem då min fader påstod att de remmarna är minst lika bra som originalremmarna.

Om du redan har fått den så får du ju gärna säga om den verkar hålla :)
Tjena :) jag beställde aldrig någon rem därifrån, var in till en ski-doo ÅF och kollade om dom hade någon hemma, och det hade dom så då köpte en en där istället :)

Det är en extra rem som jag ska ha, eftersom det redan sitter en på skotern :)
 

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Tjena :) jag beställde aldrig någon rem därifrån, var in till en ski-doo ÅF och kollade om dom hade någon hemma, och det hade dom så då köpte en en där istället :)

Det är en extra rem som jag ska ha, eftersom det redan sitter en på skotern :)
Aha, tolkade det du skrev fel isf. Trodde du behövde en ny rem till skotern:p
Aja, får man väl byta i hopp om att de så bra som skoterdelen skriver att de ska vara... Kan ju inte bli sämre än hur det är nu iaf ;)
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Känns inte så kul att köra när man inte har en extra rem med sig :)

Jadu, har ingen aning om Gates remmarna är lika bra som original, det får någon med erfarenhet svara på :)