Vilken skoter????

anton

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Har ni några tips om vilken skoter man ska köpa med körglädje kring 15-20000????
 
R

Robban Blomquist

Tjenare!!

Rekomenderar varmt ski-doo`s Mach 1:eek:r!!! Dem är mycket trevliga maskiner med fina hållbara motorer till ett mycket bra pris! Satsa på en som tidigast -93:a då den fick 670`n! Ruskigt fina motorer med grymt vrid! Min första skoter var en ganska "standard" Mach 1 -93 (borrad luftburk och engans dämpare i framvagnen), min andra skoter var en Mach 1 -94 (Twinpipes, lättviktsslutburk, förgasarfilter, VM 44 förgasare) och är supernöjd med dessa maskiner...alla klagar på att den har dålig fjädring och är blytung, men det stämmer inte d minsta enligt mej då jag inte hade det minsta problem att hänga med övriga killar i racing gänget med nya mxz:eek:r mm och den har sån låg tyngdpunkt så det finns ingen stabilare maskin längs leden, ligger som slickad i vilken fart du än håller! Hade vikten kännts av å hämmat framfarten hade jag nog knappast ägt en Mach Z som jag gör nu....
 
J

Jolle

Rekomenderar starkt, indy400,indy440,indy500,xcr440 (äldre),cobra,ultra, beroende vad du ska göra, är du en ispressare ska du lyssna på Robban!
 
R

robban blomquist

notera att jag kör/körde 95% ledkörning, 3% lössnö och 2% lakeracing i runda drag!
 
O

ope

ja skulle köpt en exciter sx dom går ganska hårt och är väldigt roliga att köra med + att man slipper ha en skoter som väger 300 torr (en Mac 1) och dom drar då mach 1 orna som skit också liten bensin förbrukning ockå. + att dom också går att köra i lössnö
 
R

robban blomquist

"ope"...du är tydligen helt ovetande vad d gäller det här! Kan ju börja med att upplysa dej om att Mach 1:an väger 233 kg torr och inte 300!(Monterar du i twinpipes, förgasarfilter + lättviksslutburk för sammanlagt 4000 kr så väger den 220 kg + 12 hk extra!) Jag vet svaret redan, men tycker du ens att d LÅTER realistiskt att Exciterns 570 på 86-90 hk drar Mach 1:an med 670`n med ett vridmoment som motsvarar dagens potentaste 700:eek:r och som ligger på 115-120 hk orginal? Excitern har ingenting att hämta mot en Mach 1:a, så är d bara! Att den är mer lättkörd i början är jag helt å hållet berädd att hålla med om för det ÄR den, men när man fått några mil i kroppen på en Mach 1:a så är den fruktansvärt härlig å svår att race:a ifrån längs leden! Tyngden är enbart till en FÖRDEL när man lärt sej hantera den!
 
R

robban b

du menar att polaris "6 fyrkantiga-hål-tråk- huven" e snyggare än mach 1:ans strömlinjeformade huv? Tråkigare design än polaris fram till -97 går inte att uppbringa....
 
J

Jolle

Ope: dröm vidare, du har inte en chans mot en mach1a, tillbaka till sandlådan och nu när det börjar närma sig vintern så ska du sluta tjuvlåna pappas skoter.
Robban:Hmm smaken är som baken, själv tycker jag att Mach1an är mkt potent, men designen ack ack, riktigt ful är den, (den fula ankungen)ser iof ut som en indy (en indy som nån har pressat ihop fronten på) haha!
 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
en annan maskin som e väldigt prisvärd å rolig är ju formula z:an... 583:an i den är ju en fruktansvärt rolig motor att ha å göra med! I FZ:an har du ju det nyare F2000 chassiet åxå som e en klar förbättring efter PRS chassiet som satt i Mach 1 och Plus:arna....
 

RMK

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
köp en polaris xlt -93 -94, dom går att hitta för ca 20 papp, å mer allsidig skoter för som pengarna går nog inte att hitta, lagom komfort och lagom stor motor, drar ganska lite bränsle, och är kul att köra, billig försäkring...

//RMK
 
R

Robban Blomquist

Håller med, där har du ett allternativ till...XLT`n är en väldigt fin maskin!