Vilken skoter passar mig?

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Tjena jag är rätt ny i skoter världen och undrar vad som skulle passa mig.
Jag är typ bredd att lägga 23000 inger mer... Jag är sugen på en skoter med nyare chassiet som typ en Rev eller något sånt. Jag undrar om ni kunde ge några bra tips på vad som kan passa. Helst en kort maskin!

80% led
5% fjäll
15% puder

Över till något annat skulle man kunna köpa ett par http://www.ridestore.se/dragon-nfx-goggle-mx-jetredsplit-red-ion-clear-1 till skoter åkning eller ska man ha några andra Goggles?
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Fast jag har hört att man måste skruva mycket på en 440, Och jag har aldrig skruvat förut....
 

Ztolpzkott

Välkänd medlem
17 mar 2010
162
0
16
Umeå&Bygdsiljum
Lite offtopic, men skruvandet fixar du bara du tar det lugnt och frågar oss här på forumet om sådant som du inte förstår.
Jag är självlärd med hjälp av sökfunktionen och alla vänliga personer här på forumet och några andra i byn såklart, men majoriteten jag lärt mig har jag fått härifrån.

OT så skulle jag letat efter en AC F5 mest pga att jag blivit uppväxt just med AC men kom ihåg att ta med någon som kan skotrar när du ska iväg å köpa =)

Lycka till =)
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Okej jag kan nog lära mig skruva om jag vill. Jag kollade också på AC f5 och f7 dom ser häftiga ut, jag har också hört att f7an ligger på 133hk och jag gillar fart:). Men tycker ni jag ska satsa på en sådan? Hur är dämparna på dom?
Skulle blir glad om jag fick lite info!

Tack för alla svar !!:)
 

Ztolpzkott

Välkänd medlem
17 mar 2010
162
0
16
Umeå&Bygdsiljum
ta reda på några modeller du kan tänka dig köpa så du inte bara fokuserar på en modell. Då kan du ju missa ett riktigt kap av ett annat märke.

Dämparna har jag ingen aning om men f-modellerna har väl fått en del beröm för att vara bra på led såatt jag gissar på att de är okej iaf.

Tror att du klarar dig med en f5a men om du hittar en fin f7a så skulle jag gå på den.
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Jo jag skulle kunna tänka mig ganska många skotrar.. Jag kollade förut på Polaris Pro X men dom var ganska dyra, och så gillar jag ju Rev chassiet... Såg också en Lynx rave 550 för 28 tusen. Den hade el back och lite grejor och det gillar jag. Men jag har hört att 550 är slöa. Stämmer det?
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Tjena igen, ursäkta om jag är lite tjatig...
Jag kollade runt lite på Polaris Rmk, dom kostar ju typ 30 tusen för en 02 är inte det lite dyrt? Jag menar jag såg en Polaris edge ute för 15 tusen förut och är inte det samma chassiet?:wondering:
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Tjena igen, ursäkta om jag är lite tjatig...
Jag kollade runt lite på Polaris Rmk, dom kostar ju typ 30 tusen för en 02 är inte det lite dyrt? Jag menar jag såg en Polaris edge ute för 15 tusen förut och är inte det samma chassiet?:wondering:
Det har nog med efterfrågan att göra, folk vill ha långa maskiner nu. Men ja 30k för en 02 är dyrt.
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Känns som det bara är jag som gillar korta maskiner haha. Man kanske kan hitta en Edge till bra pris :)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Folk är inte frisk i huvudet. Därför kan man annonsera ut en -02a för 30k.

Lynx Rev: Ett forum tips bara, starta inte en jäkla massa trådar om samma sak hela tiden. Kommer bara sluta i att folk tröttnar på dig och ger dig dryga svar.
Håll dig till en tråd och hitta på nån ny fråga en gång i veckan eller så om du vill bumpa upp den. Svårt å få svar kan jag förstå men snöskoter forum är av diverse anledningar lite små kalla på sommaren.

OT: Nämner inga namn, men det andra rackarns forumet som tagit bort ALLT från internet. Går ju fan inte ens å googla å läsa gamla trådar. Dålig stil. Ja nu fick jag det sagt också.
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Jag tror det blir en Edge, hört mycket bra om dom och min kompis hade en sådan som gick som tusan :). Ingen som är sugen på att sälja sin för omkring 15-20 tusen :)?