Vilken skoter är tycker ni är bäst på vatten?

Vilken skoter är bäst på vatten.

  • Polaris Rmk (edge chassie)

    Röster: 19 37,3%
  • Arctic Cat King Cat/Mountain Cat

    Röster: 7 13,7%
  • Polaris Rmk 900

    Röster: 2 3,9%
  • Artcic Cat ZR

    Röster: 1 2,0%
  • Ski-Doo Mxz (zx)

    Röster: 2 3,9%
  • Ski-Doo (REV)

    Röster: 8 15,7%
  • Yamaha Rx1 apex

    Röster: 3 5,9%
  • Yamaha Sx chassie

    Röster: 1 2,0%
  • Polaris Edge

    Röster: 4 7,8%
  • Lynx (evo 3)

    Röster: 4 7,8%

  • Totalt antal som röstat
    51

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Det finns 2st trådar precis likadana. Sorry, men gjorde denna först också råkade jag glömma F7an så därför gjorde jag en ny tråd :laugh: Så det är i den andra ni ska rösta. I den tråden tog jag då bort lynxen och satte dit F-serien
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Min MC600 går riktigt bra på vatten de jag har kört iaf. Jag å farsan va ute å grilla och vi var tvungna att korsa vatten på ett ställe. Var kanske 500 meter brett där de va öppet å farsan stack iväg först med EXT 580´in och jag kom efter. När vi kanske har kört 200 meter så kör jag om farsan och får på nått sätt som ett kast i sidled så jag paserar framför farsan.
Han sa att han skulle döda mig på riktigt om ja gjorde om de igen då han blev skapligt blöt.

Har sett min kusin köra min skoter lite på vatten så jag vet vad han syftar på.. Då min stänklapp sitter så långt upp så får jag en rejäl vattenstråle bakom skotern på kanske 1,5-1,7 meter högt å den hade tydligen farit rakt i ansiktet på farsan :p

Men kan då inte klaga på hur den går på vatten, även fast de är en 32mm matta så skyfflar den iväg otroliga mängder vatten bakåt hela tiden å vill absolut inte ha skidorna på ytan, snarare nåra deci över.

Men inte att jag vågar köra nåra längre sträckor än nåra hundra meter å då med fart då jag väl träffar vattenytan då jag är lite rädd för att sänka å behöva betala ett nytt elsystem till den.
 
B

Biosteel

Seadoo rxp går ruggigt fint på vattnet, fattar inte varför ni ska envisas med att köra med snöskotrar på vattnet. Köp en vattenskoter!
är alltid kul att ha nånting som går på snön som samtidigt går på vattnet så fint. eller du kanske har en vattenskoter som går på snön jämförelsevis så bra som en skoter på vattnet :aetsch::bootyshake:
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
trådskaparen måste ha tagit bort den för den fanns i början av omröstningen :aetsch:
Jag har inte tagit bort den. Jag var stressad och glömde den, och det gick inte eller jag hittade iaf inte hur man kunde göra om omröstningen så jag gjorde en ny tråd. :laugh::argh::aetsch: Det finns alltså 2 typ likadana. Admins skulle kunna ta bort denna, för det är den andra som gäller.