Problemet jag har med just det är att det pumpas runt mer vatten i tunneln som därmed stjäl effekt. I och med variatorsystemets tröghet under hård belastning samt att den sista centimetern på gasen inte ger så mycket så tappar man lite respons samt släpper lite onödigt mycket på marginalerna vid tuffare lekar.
Jag tar alltid av rutan varje gång jag ska köra fortare än 40 kmh så du kan vara lugn över det.
Sen har jag en smärre teori.
Jag har funderat lite på det här.
Vad är det som håller en skoter uppe när man kör på vattnet?
Jag får det till att man utövar en kraft nedåt på alla vattenmolekyler, att man sätter molekylerna i acceleration genom att applicera kraft på dem. Samt att eftersom att jag har satt en molekyl i acceleration så har jag överfört kraft till vattnet och därmed överfört en självuppehållande kraft till mig själv. Newtons tredje lag säger ju att allt jag utsätter något för blir jag själv utsatt för och Einstein sa ju att acceleration är att likställa med gravitation, borde inte det gälla här? Att om man sätter vattenmolekyler i acceleration neråt så håller man sig själv uppe såtillvida att man hela tiden sätter nya molekyler i acceleration?
Vidare. När man sänker hastigheten på vattnet, kan man säga att den brantare boggivinkeln som man får mot vattnet innebär att man accelererar en molekyl under en längre stund iställer för flera molekyler under kortare perioder?
Har några teorier just nu men behöver få det här bekräftat innan jag kan gå vidare med dem.