60Csx eller Colorado kanske?Blir "fast" monterad på SRXen som snart har 12v med batteri.
Kommer inte använda den till fjällvandring eller i bilen (för det har jag redan en tt700)
Krav är väl en stor och tydlig skärm då man ska kunna se den genom glasögon och i solljus. Bakgrundsbelysning är väl självklart!
Sen känns detta som grundbestyckning. "Kolla då in skoterledskartan för GPS på http://www.beach.kalix.net/skoterkarta.htm
Nyhet!!! Klarar av Autorouting och över 56000 kilometer leder i Skandinavien. "
Pris? Ja upp till 3500kr.
Tyvärr så fungerar skoterledskartan endast på Garmins GPSr.Lånar tråden lite snabbt för en antagligen dum fråga, jag har inbyggd gps i min mobil, (Samsung SGH-550i med navigons programvara), är det någon som vet ifall skoterledskartorna kan fungera med annat än Garmin??
Iof så föjler jag sällan leder utan letar mig oftast längs igensnöade grus och skogsvägar och över sjöar, och då fungerar det ganska bra att ha gpsen i mobilen bara för att se var man är. men det vore ju kul om kartorna fungerade till telefonen också
Tack för lånet //Dennis
Blir ju iaf enkelt att välja märke...Tyvärr så fungerar skoterledskartan endast på Garmins GPSr.
Mjo, skärmstorleken är alltid bra, men tyvärr så brukar priset bli därefter.Blir ju iaf enkelt att välja märke...
Coloradon ser väldigt trevlig ut. Men saknar skärmstorlek tycker jag.
Vet inte rikitigt men 10x13 cm känns som storleken jag skulle vilja ha ungefär.
Båtgps?
Nix, man behöver inte ha Frilufts som bakgrund. Det följer med en enklare karta som bakgrundskarta till skoterledskartan, man kan också, om man vill, använda den inbyggda.ev. dum fråga #2.
Men måste man ha tex. friluftkartan för att kunna anväda "skoterleds" kartan?
Eller räcker det med den inbyggda?
Mvh
Antar att det är du Mikael man ska kontakta om man ska köpa en sådan?Nix, man behöver inte ha Frilufts som bakgrund. Det följer med en enklare karta som bakgrundskarta till skoterledskartan, man kan också, om man vill, använda den inbyggda.
Menar du denna?Lite sugen på 4008 om den skulle funka