Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Hej,

Jag har en Grizzly 700 och en Arctic Cat 650 H1, föredrar definitivt Grizzlyn!
Servon gör den betydligt behagligare att åka terräng med. Har även xenonkittat så den har betydligt bättre ljus.

Har snöplog till Grizzlyn och den sköter plogandet klanderfritt, trodde jag skulle behöva snökedjor till detta men hittils har det funkat kanon utan.


Däremot skulle jag gärna ha lite mer krut i båda när man skall leka på grusväg!

Mvh, Peder
 
4

426H

Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

ATV? Kanske jag skall köpa när jag fyller 50 eller nåt. Än så länge har jag roligare på en sån här:
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Suzuki KingQuad 700 brukar jag ta mig fram i skog och mark med
Gillar den skarpt, bra komfort och fasten monsterhjulen är sålda så tar den sig fram bra.
Bra med kraft i motorn, växellådan fungerar smidigt, inte som på a-c som har lite problem med växellägerna fasten det ska vara samma motorer.
Kan just nu inte komma på något negativt med den, är ju japs till och med :D
 

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Honda 500FE, inga problem alls (just det, inga alls!) Snöplogning, harvning, gårdsmaskin, skog/ved osv. Haft den i 4 år nu. Ingen raket kanske. Gillar halvautomaten, rejäl motorbroms om man vill. Kan dra hur mycket som helst med den stela axeln i bak. Lite drygt med backspärr då man ska ploga och jucka runt i skogen, törs inte koppla ur den dock......
 
D

Deleted member 9532

Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Kawasaki KVF 650. Inte min dock utan famliljens.

Den är en riktigt arbetshäst och ganska lekfull när man kopplar ur fyrhjulsdriften.

Det enda jag inte gillar är att fyrhjulsdriften är så seg på att koppla in sig efter knapptrycket. Sitter fast ibland bara för att den är så seg!
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Åker en Polargris 500 EFI Deluxe -07 som jag är rätt nöjd med.
Negativt är att EFI boxen gått åt h-e redan och då pratar vi ca 300 mil bara. Gick hyfsat billigt att köpa från staterna (hjulingen är importerad).
Den originalmonterade winschen funkar kanon om man inte som jag försöker backa och dra samtidigt för då går den sönder... Men det kostade å andra sidan bara en tvåhundring att fixa så jag får vara nöjd med att jag hade tur där.

Instämmer med jockegubben i att man som vanligt alltid vill ha mer effekt och i synnerhet för bakhjulsåka. Å andra sidan så är jag grymt nöjd med framkomlighet, fjädring, komfort i allmänhet, däcken, 4wd, och EFI så jag lär inte byta på länge än.

Glacier 2 plogblad är också givet samt att jag bytt ut vajern mot nylonlina i winschen. GRYMT mycket smidigare och är en given investering/uppgradering.

//Rob



Hallå i stugan.

Kör en Polargris Sportsman 500 efi -07.
Hunnit med 300 mil på den, och den har gått kanon.
Har inget alls att klaga på förutom att de är lite för liten motor då jag mest kör nöjjes körning så vill man ju ha lite mer motor vid bakhjulsåkning osv.

Har 2 kompisar som kör T-cat 1000, dom går som ett skott. Dock har dom haft rätt mycket problem med både motor och drivlina. Men mycket effekt och bra däck så måste de väl ge vika nånstans.
Annars måste jag säga att de är en grym Atv.
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Hej hej! :ciao: Jag kör en polaris workman 500 av 97ans årsmodell.
Jag är grymt nöjd med fyrhjulingen och använder den till plogning, ved/timmerkörning, nöjesåkning och lite blandade gårdssysslor. Den går väldigt bränslesnålt och håller väldigt bra, har dock bytt lite saker på den men det har varit rent slitage dom gångerna nåt gått sönder. Jag köpte nya hjul till den nu i höst och då blev det som en helt ny maskin.
Men den är stark och fungerar fint i skogen och helt dugligt efter väg. det är vad jag kör runt på, :happy:
 

Prickskytt

Välkänd medlem
28 nov 2007
173
3
18
Vallentuna/Docksta
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Har en Polaris sportsman 800 -08. Funkar att nöjesåka på och dra hem älg och ved, har inte provat så mycket annat.
 

ManganC

Medlem
25 nov 2009
26
0
1
Gävle
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Har en Can-am 650 XT MAX -07 som jag är mycket nöjd med.
Går mjukt och fint samt att det finns effekt så det räcker för lite skoj på grusvägar:biggrin1:
Perfekt med två bra sittplatser då tanten ofta är med.
 

lasse.nilsson

Medlem
19 dec 2009
20
0
1
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

yamaha banshee duncan racing 421 cc svinkul maskin till rätt peng som smiskar det mesta på grusväg o crossbana...
 

Attachments

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

CF Moto Allroad 500
Den har 38hk dock strypt till 24 :argh:
Det är ju inte min maskin men jag kör då och då med den! :)
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

CF Moto Allroad 500
Den har 38hk dock strypt till 24 :argh:
Det är ju inte min maskin men jag kör då och då med den! :)
Det är ju samma som goesen och har 34hk original och 20 strypt vad jag vet då de är vägreggade, dock är det en lätt operation att få original effekt. kör själv ostrypt.
;)