Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Det är ju samma som goesen och har 34hk original och 20 strypt vad jag vet då de är vägreggade, dock är det en lätt operation att få original effekt. kör själv ostrypt.
;)
CF Moto går jäkligt fint faktsit, men det jävliga är att ibland fastnar AWD på när man slår av den, el-motorn går hela tiden tills man sätter i backen och bromsar hårt! :( :dizzy:
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Finns garanti kvar så ere väl lätt fixat? min e en -09 så jag lämnar in min för minsta lilla =D
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

nya grejer nu. eller nya och nya.
pappas tråkiga 6hjuling inge bra vrid alls bara kul att köra omkring i djupsnön eller ut i skogen annars skit tråkig.

min leksak :) lite halv dålig bild men man ser vad de är för något :9 kx 250 - 01 grymt kul att mata ut i snön med :)
 

R0xic

Välkänd medlem
10 apr 2009
382
0
16
Vännäs
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Sitter högt och stolt på en Kazuma Falcon 150. Gillar. Otroligt hållbar efter 2 års ren tukt. Man kan byta och göra egna saker mäta, slipa , svetsa u name it it does it....

Ogillar MOTORN. oväxlad det är väll för att kineserna inte vet vad en koppling är..
 

R0xic

Välkänd medlem
10 apr 2009
382
0
16
Vännäs
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

ATV? Kanske jag skall köpa när jag fyller 50 eller nåt. Än så länge har jag roligare på en sån här:
QUOTE]

Du verkar inte använda den... För ren
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

jag har en polaris big boss 400 1994 det bästa med den är att den är betald och att det är nya däck på den så den tar sig fram där jag inte törs köra. ogillar bara att den står så mycket. lika som skotern
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Min lilla leksak:



det bästa: det finna bara en, tvåtakt, och 135kg fulltankad.
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Sitter högt och stolt på en Kazuma Falcon 150. Gillar. Otroligt hållbar efter 2 års ren tukt. Man kan byta och göra egna saker mäta, slipa , svetsa u name it it does it....

Ogillar MOTORN. oväxlad det är väll för att kineserna inte vet vad en koppling är..
Hade själ en kazuma Dingo 250 i några år, och den höll oxå jäkligt bra fast den fick utstå bra med stryk både vid veddragning och lek. så jag tror kazuma håller förhållandevis hög kvalitè, :)
 

dalomracing

Medlem
19 sept 2010
36
0
1
Grycksbo
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

yamaha big bear 350 -97

dra fram ved, ploga och lite lek orkar den med
men sitter för fullt och kollar på om man ska skaffa sig en ny eller lätt beg artic eller polaris med dubbla kubiken..


polarens fars till vänster och min till höger, (han har en 08 artic 700 men beställt en 11 nu :(
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Bushjuling, = Dinli Lightning 450 -10. Terräng och arbete = Dinli Centhor 700 -10 och en Goes 520 LTD -10.

450:in Är grym! Riktigt fin fjädring och en stark och bra motor. Kalasmaskin för bus till en riktigt bra peng! Dessutom 3års garanti och vägreg!

700:an är en arbetshäst, fast gillar även terrängbus! Grym att ta sig fram, känns bättre än Yamaha:n. Den är mycket stabilare när det blir brant. Grymt stark och fin motor! 3års garanti och vägreg även här.

520:in är en kalasfin körhjuling som inte backar för jobb. Grym finnish och är otroligt bra ihopsatt! 3års garanti och vägreg här med!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Bushjuling, = Dinli Lightning 450 -10. Terräng och arbete = Dinli Centhor 700 -10 och en Goes 520 LTD -10.

450:in Är grym! Riktigt fin fjädring och en stark och bra motor. Kalasmaskin för bus till en riktigt bra peng! Dessutom 3års garanti och vägreg!

700:an är en arbetshäst, fast gillar även terrängbus! Grym att ta sig fram, känns bättre än Yamaha:n. Den är mycket stabilare när det blir brant. Grymt stark och fin motor! 3års garanti och vägreg även här.

520:in är en kalasfin körhjuling som inte backar för jobb. Grym finnish och är otroligt bra ihopsatt! 3års garanti och vägreg här med!
Säljer du dessa maskiner eller? :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Haha!! Såg nu hur det blev skrivet, värsta salu annonsen! :) Frågan i början av tråden var ju om + och - med maskiner, så jag kastade ut ett svar. :)

Jag klev ju av ett annat märke för ett tag sen, och blev faktiskt åf för Dinli och Goes. Men jag skulle INTE vara sen att erkänna om jag hittat några fel! (Dock så skulle jag nog vara snabb med att finna en lösning!) :)
 

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Åker en Raptor 350. Riktigt kul maskin. Tack vare för snällt inställd bakdämpare så vill den inte stegra något vilket kan vara trist, men satan så lätt och smidig den är! Riktigt trevlig maskin om man råkar lätta från marken! Man åker sjukt bra på den också och tar runt 0.5 oavsett om man svinar lite ;)
 

Paran

Aktiv medlem
6 dec 2010
53
0
6
Arbrå
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Jag kör en Kawasaki KVF 650 2009
Jag gillar det mesta med maskinen, den väger lite och har tillräckligt med kraft att köra runt och kladda i skogen.
Många rynkar på näsan när dom ser att det är stel bakaxel på 650:n men jag har inte sett något hinder med det. Den tar sig fram minst lika bra i skog och mark som dom med delad bakaxel. Komforten är väldigt marginell. Den stela bakaxeln bjuder däremot på mer lek efter grusvägarna. :madgrin:

Det negativa är väl att jag saknar insprutning. hålla på och choka m.m när det är kallt. Men annars är jag nöjd! snart 200 timmar och närmare 300mil.
 
D

Daweasel

Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Har haft: Kawasaki Prarie 700-04, bra och trevlig maskin som har manuellt reglerbar diff fram. Nackdelen var att förgasarna strulade så att stiftet på den bakre cylindern sotade igen med några mils intervall.

Can-Am Outback 800 & Renegade 800X, kunde inte bestämma mig så jag köpte båda ("också" är världens bästa ord), klockrena maskiner, Gaden hade dock svårförklarliga designhål i framskärmarna så att ingen dynga skulle missa den som körde, så den sålde jag. Outbacken tog tjuvarna och Länsförsäkringar ville inte veta av mig...

Nu har jag en Can-Am Outback 650, fullkittad med winschar och plogar både högt & lågt.

Ska jag köpa fyra nya hjul så blir det Yamma eller Honda. Dom råden jag har: Se till att du inte köper någon SKIT från Kina eller andra länder i den regionen (handlarna brukar kontra med att "den HÄR maskinen är minsann tillverkad i Taiwan och är MYYYCKET bättre, vettu, det är HONDA som äger detta (skit)märke!" Som sagt, vad handlarn är säger, köp av valfritt riktigt märke och se till att den har insprutning!
 

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Hade
En Fast power 500
grizzli 650 botten del (blocket)

Och igrunden samma som en yama...

Dock sålde far den... blir att köpa en lika dan den var helt underbar!!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Har en Yamaha Raptor 700SE -07 Big Bore med Yoshimura helsystem, Hotcams, och mycket mer godis.
Jag gillar den för att det är en härlig allround maskin med sjukt trevligt drag! Kan faktiskt inte komma på något
jag inte gillar, ska vara att den är så ettrig att den är svår att hålla koll på ibland ;)