Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Norseman

Ny medlem
21 mar 2009
4
0
1
Bodø, Norge
Hej, jag e ny her på forumen. Har en -05 Yamaha Grizzly 660 som jag tycker e jättebra. Ska köpa en fyrhjuling till, men det blir nog en billigare än Yamahan. Det vore jättebra om ni som har ATV ville berätta lite om vad ni tycker e bra eller dålig med den du har. MEN håll det seriøst. E inte interesserad av skitkasting..


Steinar
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Hehe.

Har en 200cc kines hjuling (bad boy)

Ogillar: kines, 200cc, 2wd, lite för liten

gillar: fick den gratis, perfekt att dra runt skotrarna med på sommaren, perfekt att fara och handla med (vägreggad), drar ingen soppa, gör inget om man tuktar den och den blir lite ful.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Seriöst.
En kille som valt namnet Norseman och som dessutom kommer från bodö är det ju omöjligt att inte se upp till.

Du har min respekt för evigt det ska du veta.


Jo justja. Fyrhjulingar. Jag har puttrat runt lite på en can-am outlander 400 och nog är den skitbra. Jävligt bra fjädring, fyrhjulsdriften är inte lika bra som på yamaha.
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Hallå i stugan.

Kör en Polargris Sportsman 500 efi -07.
Hunnit med 300 mil på den, och den har gått kanon.
Har inget alls att klaga på förutom att de är lite för liten motor då jag mest kör nöjjes körning så vill man ju ha lite mer motor vid bakhjulsåkning osv.

Har 2 kompisar som kör T-cat 1000, dom går som ett skott. Dock har dom haft rätt mycket problem med både motor och drivlina. Men mycket effekt och bra däck så måste de väl ge vika nånstans.
Annars måste jag säga att de är en grym Atv.
 

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Kör en kines 200cc på somrarna efter skoterleder och skogsbilvägar. Dålig kvalité på materialet som ATVn är byggd av, fått leka med svetsen ett antal gånger. Förj***** att svetsa i också.

Otroliga vibrationer så efter varje körning får man dra åt alla bultar och muttrar, annars börjar man tappa saker, vilket jag fick uppleva första turen. Aldrig trevligt när avgassytemet och oljebehållarna för framdämparna släpper. Tillslut blev jag så less att jag tejpade fast det som kunde tejpas med silvertejp :rolleyes: Ska be farsan ta hem lite locktight från gruvan så jag slipper tejpen.

Annars en trevlig liten maskin, inte så hög toppfart men bra med vrid :)
 
E

eMe181

Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Har en 100 cc dinli helix som är svin najs dålig väghållning pga att jag tagit bort framdämparna och satt dit nå steg. Dålig kvalitet allt går sönder remmar går av men annars svin rolig maskin att tukta efter lederna eller cruisa med :D


Har även haft en 200cc badboy som bara var skrot -.- första gången jag körde med den så tappade jag bakaxeln men det fanns alltid garanti:aetsch: jävligt slö i mitt fall och går inte alls fort.. Orkar inte med min 100 cc Bakaxeln är fortfarande lös men bryr mig inte... motorn = skräp... Har bytt 1 kylare och 3 eller 4 fläktar ... för tempen funkar inte men nu har jag fått till det... Inte värt pengarna i mitt fall då jag fick betala 19 tusen för den men då var den försäkrad i ett år... Så i mitt fall väljer jag 100 cc. Alldeles lagom för mig. :ciao:
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Kör en kines 200cc på somrarna efter skoterleder och skogsbilvägar. Dålig kvalité på materialet som ATVn är byggd av, fått leka med svetsen ett antal gånger. Förj***** att svetsa i också.

Otroliga vibrationer så efter varje körning får man dra åt alla bultar och muttrar, annars börjar man tappa saker, vilket jag fick uppleva första turen. Aldrig trevligt när avgassytemet och oljebehållarna för framdämparna släpper. Tillslut blev jag så less att jag tejpade fast det som kunde tejpas med silvertejp :rolleyes: Ska be farsan ta hem lite locktight från gruvan så jag slipper tejpen.

Annars en trevlig liten maskin, inte så hög toppfart men bra med vrid :)
Monterade honda mt5 dämpare på min fram när jag hade en sån där sak. Vart en jäkla skillnad :)
 

Nordland

Välkänd medlem
14 jan 2008
504
0
16
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Outlander 800 och en Renegade 800 09
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

hade en kines 200cc bara skräp köp ingen sån. skärmar går av bakaxeln är vekare än helvete. den gick av 2 gånger för mig. bakdrevet vart böjd hela ramen var böjd åt sidan. elen slutade funka så man fick rulla igång den och tillsist då jag skulle dra en skoter me den så for nånting i motorn så den gick att köra i kanske 10 km/h annars varvade den bara.
mitt råd köp ingen kines ATV och om du gör de så sköt om den.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

hade en kines 200cc bara skräp köp ingen sån. skärmar går av bakaxeln är vekare än helvete. den gick av 2 gånger för mig. bakdrevet vart böjd hela ramen var böjd åt sidan. elen slutade funka så man fick rulla igång den och tillsist då jag skulle dra en skoter me den så for nånting i motorn så den gick att köra i kanske 10 km/h annars varvade den bara.
mitt råd köp ingen kines ATV och om du gör de så sköt om den.
Fasen jag måste ha haft tur med alla kinesgrejor jag har köpt. Enda jag gjorde på kineshjulingen var att laga kylaren, inget annat gick sönder men jag monterade mt5 dämpare fram som sagt.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

då haru haft tur. mina framdämpare slog igenom lite nu och då.
 

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Tjena!

Har en Liten 110cc kines å MÅSTE säja att jag är sjukt nöjd med den för dom pengarna och med tanke på att de är just kines har den hållit mkt bra..tills i sommar, då kom kusinerna å jag ( vi har hjulingar hela bunten ) att man kan ju köra på bakhjulen

Då brast vaggan (mycket dåligt byggd) men inget som en svets inte kunde fixa men de va mkt svårt att svetsa i dock. Och de blir inte längre någe bakhjul för mej ;) Annars har strtmotorn slutat funka å när vi plockade ner den flög kol å massa fjädrar åt fanders men de är bara att rulla igång..som sagt mkt nöjd med den med tanke på hur de behandlats och alla rykten kring "kineser" ;)

Mvh Micke
 
E

eMe181

Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

xorex 110cc kina måste vara segt då jag själv har haft en 125cc cross kines som inte var något.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Goes 520 -09

Har den till det mesta, dra ris, ved, ploga, nöjesåka, vägreggad som den är så får den även agera andrabil ibland.

har nog inget att klaga på än på den, förutom att den är lite törstig landsvägskörning. drar litern då. annars är jag helnöjd. passar mig perfekt.
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Måste berätta om min ATV-erfarenhet.

Åkte Yamaha Raptor 350 -06 i 300-400 mil förra sommaren-hösten.
Måste säga att detta var en helt fantastiskt maskin, otroligt driftsäker, billig i försäkring, billig på soppan, dessutom så gick den faktiskt riktigt bra! Billiga reservdelar, enkelt uppbyggd = lättmekad.

På 400 mil, så bytte jag olja och filter två gånger, justerade ventilerna en gång, samt att jag monterade bort en sänkningssats bak. Med tanke på vad den fick stå ut med, så är det helt sjukt att jag inte rörde en mutter utöver detta.

Funderar ni på att köpa vägreggad Quad, för pendling samt bus, ta med 350'n i beräkningarna!
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Jag har haft både en 200cc badboy och en 110cc kines. Och där var 110:an mycket mer driftsäker men med dåligt vrid i motor. 200:an fick man byta diverse delar på men desto mer vrid i motor:)

Nu körs det Polaris Sportsman 850 XP Efi, och det finns inget liknande! :evil:
Grymt vrid i motor och helt underbar med servostyrning.:beer:
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

En riktig gammal goding har jag skaffat mig, en trimmad och breddad banshee. Även dotterns lilla räcer är med på ett hörn

 

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

fet yfz, skulle vara roligt som fan att ha en sån eller en raptor ;)
 

frassevapen

Medlem
5 nov 2009
8
0
1
Karlskrona
Sv: Vilken ATV har du?, och vad gillar/ogillar du med den?

Jag har en Kymco 400-09 vägreggad skogsmaskin är någelunda nöjd med den, har haft vibrationer i framvagnen till jag balanserade framhjulen därefter är det kanon.
Maskinen är kanon att avnända i skogen pga sin mindre vikt, den är smidig.
400cc räcker gott att ta sig fram med, den har inte någon diffspärr på framaxel utan en diffbroms fungerar helt ok.:rolleyes: