vilken är den bästa skotern för 45k

grundsjöbon

Välkänd medlem
13 jan 2012
186
0
6
28
grundsjön och härnösand
Hej! Som rubriken lyder vilken är den bästa skotern? Om man vill ha lite under huven, hyfsat lätt att leka med och dra på res med. Och man kan bara lägga ut max 45k, och ej äldre än -04:)
 
E

eMe181

Sv: vilken är den bästa skotern?

rev 440 eller 800 finns -04 som ligger i de priset
 

brparn

Välkänd medlem
28 dec 2011
268
0
16
ajaur
Sv: vilken är den bästa skotern?

Du kan ju köpa en summit 800 för en billig peng:) å då behöver du it oroa dig för å dra res, å de bästa är ju att du tar dig bättre :)
 

shawlawlaw

Medlem
26 jan 2010
24
0
1
Piteå
Sv: vilken är den bästa skotern?

En iq 440/600 utan att fundera. Riktigt mycket bättre än rev chassiet i alla lägen enligt mig. Med lite tur kan du få en fin för runt 45!:bigsmile:
 

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
Sv: vilken är den bästa skotern?

f7! garanterat bästa skotern i den prisklassen, lättkörd, bra med pulver, och framförallt driftsäker. sen att f7 vann BLS alla år den tillverkades säger väll allt?
 

Abos

Välkänd medlem
8 aug 2008
365
0
16
Örnsköldsvik
Sv: vilken är den bästa skotern?

köp ingen hemma snickrad iq 440/600 el 440/800! Bara ren skit!!
Men annars så köp rev 600, f7, f6, kanske hitta nån billig iq600rr
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Sv: vilken är den bästa skotern?

men är inte de en 307?

Alla utom en har ju hittills rekomenderat dig korta maskiner? Är det en lite längre du vill ha eller?

Och som sagt, nån hemmasnickrad IQ eller Rev är nog bara om du gillar skruva och hålla på. Framförallt är dem flesta nog inte "tjejkörd" om man säger så=)
 

shawlawlaw

Medlem
26 jan 2010
24
0
1
Piteå
Sv: vilken är den bästa skotern?

Och varför inte det??:confused: En ordentligt byggd 440 600 funkar lika bra som en rr. Och det vet jag från egna erfarenheter!!
 

Gustav1980

Välkänd medlem
24 okt 2004
228
0
16
Sv: vilken är den bästa skotern?

När det handlar om maskiner som använts runt 7 säsonger är det vanskligt att stirra sig blind på en (1) enskild modell. Det leder garanterat till att du missar pärlor bland andra märken.
Bedöm skick, service, antal ägare, miltal etc. Om det sedan står viper, f7, eller mxz på huven är sekundärt!

En bra lynx är alltid bättre än en dålig polaris, och vice versa :)
 

grundsjöbon

Välkänd medlem
13 jan 2012
186
0
6
28
grundsjön och härnösand
Sv: vilken är den bästa skotern?

När det handlar om maskiner som använts runt 7 säsonger är det vanskligt att stirra sig blind på en (1) enskild modell. Det leder garanterat till att du missar pärlor bland andra märken.
Bedöm skick, service, antal ägare, miltal etc. Om det sedan står viper, f7, eller mxz på huven är sekundärt!

En bra lynx är alltid bättre än en dålig polaris, och vice versa :)
helt rätt, det var därför ja ställde den här frågan, så ja kan utforska, + jag är ju bara 16 så jag har bra många år att upptäcka alla pärlor :)
 

grundsjöbon

Välkänd medlem
13 jan 2012
186
0
6
28
grundsjön och härnösand
Sv: vilken är den bästa skotern?

Alla utom en har ju hittills rekomenderat dig korta maskiner? Är det en lite längre du vill ha eller?

Och som sagt, nån hemmasnickrad IQ eller Rev är nog bara om du gillar skruva och hålla på. Framförallt är dem flesta nog inte "tjejkörd" om man säger så=)
ja, jag har ju en kort nu och skulle villja ha nåt som är längre än 307, ja det ska ju vara lite pyssel med dom, men mest körning, haha nä det är dom ju verkligen inte :p