Vad tycker ni man kan ställa för krav egentligen när man köper av en skoterhandlare, många verkar skriva mycket i annonserna som de inte har belägg för.
Om handlaren säger att den är servad, ska det då vara bytt tändstift, kedjehusolja, rengjord variator mm, ska det rent vara stämpel i serviceboken kanske eller räcker det med en vanlig bondservice där man bara byter kedjehusoljan och drar på kedjespänningen?
Hur tolkar ni begreppet nyskick när en handlare använder det, är det ok med repor i huven, täcklock som saknas och sprickor i plasten till exempel?
Tycker ni en säljare kan säga att en är genomgången och i nyskick om lagren i boggien glappar och det är mindre än 50% kvar på slides och styrstål?
Och är argumentet "men du fick ju ett sånt bra pris" överhuvudtaget en giltig ursäkt?
Om skotern saknar servicebok och instruktionsbok, bör då handlaren informera om det?
Om handlaren säger att den är servad, ska det då vara bytt tändstift, kedjehusolja, rengjord variator mm, ska det rent vara stämpel i serviceboken kanske eller räcker det med en vanlig bondservice där man bara byter kedjehusoljan och drar på kedjespänningen?
Hur tolkar ni begreppet nyskick när en handlare använder det, är det ok med repor i huven, täcklock som saknas och sprickor i plasten till exempel?
Tycker ni en säljare kan säga att en är genomgången och i nyskick om lagren i boggien glappar och det är mindre än 50% kvar på slides och styrstål?
Och är argumentet "men du fick ju ett sånt bra pris" överhuvudtaget en giltig ursäkt?
Om skotern saknar servicebok och instruktionsbok, bör då handlaren informera om det?