Vilka har beställt Freeride 2013?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Hade dom tagit in 155" FR hade det blivit en sån. Nya färgen är då bättre än den gamla i alla fall, har aldrig ägt en skoter innan som haft större skillnad i utseende mellan leverans och körskick. Den vita såg konstant fördjävlig ut.. vit var den i 5 min första turen.

Nu blir det en helsvart Lynx istället =)
 

Baner

Medlem
19 okt 2012
46
0
6
kiruna
Snowcheckade en Freeride 146", hade inte tänkt göra det först men kollade upp vad det skulle kosta att hiva på nya dämpare + förstärkningar på Summiten. Nästan billigare att bytta in mot en ny.

Gillar den gröna färgen, vitt är snyggare men ett helvete att få den att behålla färgen :)

Kommer slänga på ett dj v-kit + t-motion, flextrack samt lite annat smått.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Snowcheckade en Freeride 146", hade inte tänkt göra det först men kollade upp vad det skulle kosta att hiva på nya dämpare + förstärkningar på Summiten. Nästan billigare att bytta in mot en ny.

Gillar den gröna färgen, vitt är snyggare men ett helvete att få den att behålla färgen :)

Kommer slänga på ett dj v-kit + t-motion, flextrack samt lite annat smått.
Ojdå schysst recept, kommer hamna närmare 200k än 150k?
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Tror ju ändå att majoriteten som friåker inte nyttjar freeriden´s dämperi och förstärkningar och kanske hellre prioriterar lössnöegenskaperna i Summit X én, så har jag i afa resonerat, dessutom smidigare med 15kilo mindre vikt. Men tycker iafa färgen ä cool...
 

Baner

Medlem
19 okt 2012
46
0
6
kiruna
Blir inte farligt dyrt, använder dom 10000:- man fick i förbokningserbjudandet till t-motion + mattan, bör räcka en bra bit, speciellt om man säljer gamla mattan. Bukskydd, remmar, olja mm. Har jag redan så är bara dj kitet som kommer att kosta litet.

Fick hyffsat pris för inbyte så är nöjd.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Håller med om att den vita blir skitig men tvättar man den lite nu och då håller dom sej fina. Men skulle ha varit den blanka plasten på sidorna också som det är på huv och tank kåpa så hade det varit mycket lättare att hålla rent. även chsit skulle kunnat vara lite bättre färg som har slätare yta så inte skiten fastnar. Men jag tycker den vita är så snygg så jag tycker det är värt varenda minut jag tvättar den =)
 

anna!

Ny medlem
28 okt 2012
2
0
1
pajala
Får min 146 nu till veckan. Hade velat ha den i vit. Den gröna färgen är ju häftig. Men tycker ändå att dom borde ge kunden rätten att få välja färg.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Får min 146 nu till veckan. Hade velat ha den i vit. Den gröna färgen är ju häftig. Men tycker ändå att dom borde ge kunden rätten att få välja färg.
En tjej med en sprittans FR? Imponerande!
Som tidigare talare, skicka på en wrap så blir det nog bra.
 

Baner

Medlem
19 okt 2012
46
0
6
kiruna
Får också min 146"Freeride den här veckan.

Gillade färgen när man fick se den live, tänkte först dra på ett dekalkit, nu vet jag inte längre :)
 

dvane

Välkänd medlem
6 jan 2009
186
0
6
Falun
Hämtade min igår. Upptäckte av min förvåning att det var elstart utan att ha beställt, har alla elstart?:O
 

Freddep

Välkänd medlem
25 nov 2006
100
0
16
Boden
Alla har elstart. Tänkte oxå hänga dit ett dekalkit men nu när jag hämtat ut den och ser den live dagligen så får det vara! Gillar färgen skarpt!