verical edge 800 tomgångsprob

Polaris86

Välkänd medlem
4 okt 2009
182
0
6
Borlänge
så mycket som jag sett nu, utan att börja skruva bort allt ser insugs gummina bra ut, men ska riva lite få se hur det ser ut.

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
619
11
18
Oki?! Dum fråga MEN.. hittar inte luftskruven :)
Vänster sida en lite mejselspår.. på luftburkssidan.. om jag minns rätt..

Om allt annat är juste så skruva ut
luftskruven lite typ ett kvartsvarv åt tills tomgången sjunker fortare

jag har för mig att denna skruv fungerar som en bränsleskruv..skruva ut mer bränsle, skruva in mindre bränsle. mer bränsle så ska tomgången sjunka fortare.

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
ja jo men rätt o fel, ska eller ska skotern inte göra som den gör?!

det är som "bamsegrill" säger, flatslide förgasare rusar sådär på tomgången, dom "jagar" varv fick jag höra av en skotercross mekaniker sen om dom gör så när dom är nya eller om dom börjar rusa när dom blir äldre och glappar som "bamsegrill" beskriven vet jag inte.. Dom ska ligga högt i varv iaf för att senare gå ner. Det går ju säkert att få bort med kanske större lågfartsmunstycke.

Men det är inget fel iaf!

Edit: Jag har flatslide förgasare och min gör likadant :)

Last edited:

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
Min förra vertikal edge betedde sig inte så, gick ner lugnt på "tomgångsvarv" direkt ~1600-2000, även om man höll fult ett längre tag i lössnö.

Marre

Välkänd medlem
14 okt 2007
286
1
16
Boden
Min förra vertikal edge betedde sig inte så, gick ner lugnt på "tomgångsvarv" direkt ~1600-2000, även om man höll fult ett längre tag i lössnö.

Det gör inte min heller nu när allt är i ordning.

angående "luftskruven" så är den med med vita ratten mitt på gasarn en bränsleskruv, luftskruven sitter snett mot luftburken en liten rackare och dom finns inte på alla TM40 men polaris har dom.