"Vemdalstråden"

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
har dt snöat nå? såg att dt hade snöat 25 cm senaste 24 timmarna.
snart en meter snö:madgrin:
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
80cm och 25cm senaste dygnet.
Här i Hälsinglands inland snöar det som fan, så det kanske är detsamma i Vemdalen..?
 
4

426H

Är i Lofsdalen just nu, skulle tro att det är samma före som kring vemdalen. Här är det i alla fall dryga halvmetern torrt puder och ingen botten. Skulle behövas lite tö + en halvmeter snö till. Fast på myrarna kan man ju leka. I dag var det sol, vinstilla och -20.
 

Zekee

Medlem
24 dec 2008
44
0
6
Ånge
Nyss hemkommen från en dags åkning i vemdalen. Kan meddela att fåret var jäkla bra på sluttingen upp mot jaktstugan från skalet. Var fint puder där! Längre upp än jaktstugan var vi inte utan vi styrde kosan mot Timmerkojan ovanför vargen och där var det lika bra... Några bilder:

 

yamven

Aktiv medlem
15 nov 2007
90
0
6
Sthlm
Åker upp på annandagen och blir där en vecka, ser ni två blå Yamaha Viper är det bara att haka på, vet flera riktigt bra platser att leka på... :)
 

SweZor

Välkänd medlem
23 nov 2009
148
0
16
Vemdalen
Det är mycket puder just nu, men inget bra bottenlager nere i byn. Bra leder upp mot kilberget vad jag hört, men ganska så knappt mot björnrike hållet. Tog en tur igår och körde hem skotern...

Skulle kunna säga att det är helt körbart överallt, och så fort man kommer upp en 100-200 meter eller ut ur skogen så är föret mycket bra, om än inte sladdat/pistat ännu. Dra upp på nån myr lite högre upp (runt hållvallen/orren är bra har jag hört) så finns det GRYM puderåkning!
 

Zekee

Medlem
24 dec 2008
44
0
6
Ånge
Troligtvis blir det en sväng upp till stugan i helgen igen. Har ju bara 12mil eller så sist var vi bara där över dagen. Nu tänkte vi ta en sväng upp och spana in läget kring orren. Men vet inte hur läget ser ut på andra sidan fjället om jaktstugan, verkar som snön blåst ner mot skalet...
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Har hyrt stuga på skalet från idag till söndag. någon som vet vart det är bäst att parkera skoter och släpet? är väl skoterförbud inne i skistar området?
 
4

426H

Kom två decimeter till i lördags så det är ganska mycket snö nu.
 

Zekee

Medlem
24 dec 2008
44
0
6
Ånge
Härligt Zappy! Där kan man ju studera mina styrstål, aldrig orkat lyfta på skidan...

Bergmann: Kan det mkt väl ha varit, vi kom i kolonn...
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
ser ju underbart ut det där.. funderar själv på om man ska lasta släpvagnen och åka upp en dag nu i veckan
 

Hinken78

Välkänd medlem
25 nov 2007
210
0
16
Sundsvall
Har ni plats över på ett släp så hänger jag med åxå när jag är i stugan !
Eller ni kanske åker led hela vägen upp dit :becky: