Vattentäta skoterbyxor

mw86

Välkänd medlem
18 nov 2011
196
1
6
Överkalix
klim är väl det bästa men dyrt!
kör snogear nu men man blir genomblöt direkt.
finns det inga vettiga vattentäta byxor mellan 1000-2000?
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Dom som Tompan tipsade om verkar ju vara bra! Annars kan du ju åka till din lokala åf och snacka in dig lite. Jag fick 1000kr rabatt idag på ett par klim byxor efter lite vänligt snackande :) Free Ride Pants
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
jag rekomenderar Hmk peak byxor, jag har kört med dem en sesong nu och tycker dom har funkat riktigt bra, varma och sköna:)

Mvh Marcus
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Klim FTW

Klart bäst enligt mig. Dyra men värd varenda krona.

Klim goggles har dock fått kassa recensioner så dom skulle jag undvika
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Jag har ett par Rukka byxor som jag kört med i 6 år nu. De är ff hela och det enda jag gjort är att tvätta dom så goretex membranet håller sig fräscht. Så jag kan starkt rekommendera det märket.

http://www.virtualmagnet.eu/magnet/asiakkaat/Rukka/rukka_mc_2013.html
Kan inte annat än hålla med.
Har även jag åkt i ca 6år åkt både MC och Snöskoter med en Rukka MC ställ fungerar riktigt bra. Bara mängden kläder under som skiljer beroende på temperatur.

Det jag ser som verkligen bra. Hållbart ytskick med cordura tyget. Helt vattentät. Går sätta ihop byxa och jacka med dragkedja (kopplingsbara). Finns med lite skydd i kläderna.

Jag provade ett annat Arctic Cat ställ mot slutet av förra säsongen och blev inte så imponerad av varken kvalitet eller funktion. Till denna säsong blir det nya byxor till rukka stället då jag lyckats he sönder dom lite.