Vart ser man priser på Skidoo/Lynx reservdelar?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Jag hittar ingen svensk original reservdelslista med priser och inte i någ annat land heller. Jag måste va sämst på att leta 🥴
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Tackar jo jag är inte bra på att leta svenska sidor underligt nog.
Oj vad dyr magnetringen va som sitter på drivaxel för hallgivare hastighetsmätning. Är de någon som har den lilla magnetringen som sitter på mattans drivaxel vänster sida innanför hallgivarhuset? Min magnetring va sprucken så hallgivaren läste av fler magneter så maskinen gör 200kmt på mätaren 😂

De är nr 18 på sprängskissen jag vill ha. Jag har en Lynx re600 från 07 men de passar från alla skidoo Lynx från början 2000 talet till 07-08.
 
Last edited:

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Har för mig jag lyckades dela den magneten i två på brorsans gamla skoter. Limmade ihop med superlim och den har då funkat sen dess. :)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Min magnet va sprucken i flera små till stora bitar med den va kvar i plasthållaren. Problemet va att istället för 4 magnetfält så va de ett extra magnetfällt där den va sprucken. Jag tror inte de skulle bli bättre om jag limmat ihop den. Jag provade limma fast 4st neodymmagneter i hållaren men de gick inte alls då gjorde den bara 0 kmt :)
 
Last edited:

kramer178racing

Välkänd medlem
4 sept 2013
336
2
18
Robertsfors
Tackar jo jag är inte bra på att leta svenska sidor underligt nog.
Oj vad dyr magnetringen va som sitter på drivaxel för hallgivare hastighetsmätning. Är de någon som har den lilla magnetringen som sitter på mattans drivaxel vänster sida innanför hallgivarhuset? Min magnetring va sprucken så hallgivaren läste av fler magneter så maskinen gör 200kmt på mätaren 😂

De är nr 18 på sprängskissen jag vill ha. Jag har en Lynx re600 från 07 men de passar från alla skidoo Lynx från början 2000 talet till 07-08.

Jag tror fan jag har en sån liggande ny i förpackning.

Edit. Sorry förstod fel, jag har själva huset med kontaktstycke.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Jag tror fan jag har en sån liggande ny i förpackning.

Edit. Sorry förstod fel, jag har själva huset med kontaktstycke.
Jag har fått tag på en magnet nu men den va sprucken också 2 st sprickor. Men sprickorna va på ett bra ställe så de fyra magnetfälten va där de skulle. Jag va ut på en sjö och kollade mätaren mot gps och mätaren viosade 10km för fort men de tror jag att de går kalibrera rätt. Maskinen gjorde 130kmt tills variatorerna va fullt utväxlade vid 7900varv men de gick varva till 8100v och då gjorde den 150 på mätaren och 140gps. Då stämde det att ägaren påstod att den va nerdrevad 2 kugg på lilla drevet för de ska göra 160 med org drevning.