variator bestyckning Polaris iq 600rr

Kirre

Välkänd medlem
15 feb 2010
412
0
16
Lycksele
någon som testat lite olika? skotern går inte dåligt men de går säkert att hitta mer :)

kör själv med lite tyngre vikter och team rosa fjäder 180/320 i primären.
I sekundären har jag original.

ska kolla exakt vad jag har för vikter

förslag?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
hmm.... RRen har riktigt bra kalibrarade variatorer från fabrik tycker jag..
körde med lite lättare vikter än RRen i min IQ med 600motor..sen en rosa/lila fjäder i primären.. sekundären var 440 Original..tyckte de var bra klipp i den..

testa släng i Phazer FX remmen.. de blir riktigt stor skillnad där oxå.. samt att de håller bättre..och är MKT MKT billigare

Kirre

Välkänd medlem
15 feb 2010
412
0
16
Lycksele
hmm.... RRen har riktigt bra kalibrarade variatorer från fabrik tycker jag..
körde med lite lättare vikter än RRen i min IQ med 600motor..sen en rosa/lila fjäder i primären.. sekundären var 440 Original..tyckte de var bra klipp i den..

testa släng i Phazer FX remmen.. de blir riktigt stor skillnad där oxå.. samt att de håller bättre..och är MKT MKT billigare
är väl typ den kalibreringen jag har fast jag har tyngre vikter. kör redan me phazer rem :)

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
någon som testat lite olika? skotern går inte dåligt men de går säkert att hitta mer :)

kör själv med lite tyngre vikter och team rosa fjäder 180/320 i primären.
I sekundären har jag original.

ska kolla exakt vad jag har för vikter

förslag?
börjar med att kolla vad det sitter för huvudmunstycken i den? hittar du 450MJ så är det dags å ta ner den lite:) samt vilken drevning du har.
Dessa maskiner kom väldigt överbestyckade och kan därför kännas tam på toppen.
Std fjäder och vikter var almond/red 165-310 och 10-58 gramare

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Vad vågar man kasta i för munstycken, utan att man ska behöva oroa sig för att man ska måsta bestycka om, ifall man far till fjälls?

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
Vad vågar man kasta i för munstycken, utan att man ska behöva oroa sig för att man ska måsta bestycka om, ifall man far till fjälls?
vilken höjd är "fjälls" då? är ju ganska enkelt att kolla i bestyckningstabellen som följer med ALLA förgasar skotrar, var några år sen jag ägde en iq rr så jag minns inte riktigt. men jag vet att jag körde med 390 på huvud. detta på ca 600möh och ej kallare än -15. det där är väldigt individuellt, hur du kör osv. men lätt tre steg ner utan att oroa dig.