Varför valde ni Yamaha

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Yamaha blev min första skoter!
Varför?
Enkelt efter att studerat alla kompisars havererade articar å polarisar. Vill inte behöva riva å byta kolvar varannan vinter. Visst e det ballt med artics 440s osv. med massa pulver å små motorer men nånstans måste ju det prutas på hållbarhet. En polare köpte en SRX med 3000 mil på mätarn, tyckte att de skulle va lika bra att renovera innan vintern. Rev allt i motorn, cyllar å kolvar såg ut som nya. inga spel eller glapp som var utanför org tolleranser. Blev en uppsättning nya kolvar ändå när den ändå var isär (dumt att snåla). Funkar hur fint som helst. Efter detta blev jag ägare till en V-Max 700 XTC. Enda problemet jag haft var när soppa filtret sattes igen av remspån eftersom tidigare ägare lagt ventilationen ner mot sekundären. Till slut bytte jag tank och filter, nu går den som en klocka igen.
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Börjar själv fundera på varför jag valde yama. Har kört 2 mil med min å redan varit tvungen att lämna in den på service för ett fel som ingen lyckas hitta :(
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Är tyvärr ingen av barnsjukdomarna. Går ej att köra frammåt, så det måste vara nått med växellådan, dom skulle felsöka djupare imorn. Jag hoppas bara ja får tillbaka den innan nästa helg för då blire Borga.