Var finns Sveriges Skoterparadis?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Kul med många förslag, jag ska ta mig till de olika ställena och se själv!

Åkersjön är en pärla i mina ögon, men antar att det finns massor av såna i vårt avlånga land..

Om det finns nån som vill visa på ett guldkorn så hojta till så kommer jag upp med kameran!

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
åre e kanon om man har folk med sig som hittar o om de är bra me snö.. får dock inte åka överallt pga norskarna men än har inte nå ledvärdar o så sagt nåt när man träffat på dom på "fel ställen".. Lederna är väl inget o hänga i gran men friåkningen är de! Åkersjön funkar ju alltid också!

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
Kul med många förslag, jag ska ta mig till de olika ställena och se själv!

Åkersjön är en pärla i mina ögon, men antar att det finns massor av såna i vårt avlånga land..

Om det finns nån som vill visa på ett guldkorn så hojta till så kommer jag upp med kameran!
Åkerjsön är kanon har stuga där

Senast redigerad av en moderator:

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
91
Kiruna mot finska gränsen. Sen kan man fortsätta du en bit mot ryska gränsen, DÄR finns det mycket snö
Menar du från Treriksröset och ner mot Kummavuopio så har jag varit där två ggr och busat men det var 20 år sedan men sjukt härlig körning.

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Finns mycket fint runt Paukki. Kiblie och paukkidundret ligger nån km bort. Finns mycket fina backar. Och det är kalfjäll. Sen finns det mot killinge och kaitum 2mil bort nå berg också. Och runt 5mil från paukki kommer man till storfjällen, tjounajokk osv.

D

Deleted member 9532

nordland, nu är det väl ändå dags att göra rent kamerahuset med alla dom fläckarn ;)

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Hehe gamla foton med gamla kameran...

Med nya kameran gör eos sensorn ren sig själv...:p

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Ska vi prata höjdmetrar på en skotertur så tror jag Kiruna och Gällivare kommun ligger bäst till. Men det är klart att man är partisk i sin åsikt då man bor här. Men få brukar bli besviken på terrängen mellan Riksgränsen och Kebnekaise.