Var finns Sveriges Skoterparadis?

D

dvane

Bästa stället och inte så längt är Vemdalen. Finns hur mkt berg och snö som helst att vada runt på :D

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
hemma här i byn så klart :D man har ju sina guldställen och vi får lagom med puder men fan man sitter ju å längtar till fjällen var eviga dag..

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Kiruna mot finska gränsen. Sen kan man fortsätta du en bit mot ryska gränsen, DÄR finns det mycket snö

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Lederna i Sälen är verkligen inget jag rekommenderar.. Hoppas dom blir bättre i vinter som dom säger iallafall..

Men nog finns det allt några fina ställen där på fjället med! ;)

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Jag var upp till gördalen i vintras, körde kring gördalen och en vända över vad jag tror var drevfjället till drevdagen och hem över skogen mellan drevdagen o gördalen. Men det jag är ute efter är att klättra på fjällsidor och hängdrivor, inga leder. Drevfjället känndes värdelöst, men det kanske finns något bra ställe på det också? Stenigt och jättedåligt med snö var det på fjället också men det var nyår och bra i byn. När vi var i drevdagen talades det om några raviner mot norska gränsen om jag inte minns fel, kan det vara något eller vart ska man ta vägen? Hur ofta är du där uppe sen i vinter?

Ska du pumpa puder och köra lite led så är Norra Dalarna trevligt, Sälen är väl OK om man passar på att åka skidor samtidigt...tycker dock det är lite för mycket folk där..

Åker man ca 5-7 mil till så kommer man till betydligt trevligare ställen där man kan ha ett helt fjäll för sig själv..

Vill du köra efter pistade skoterleder så bör du åka längre upp....

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
härjehågna heter det ligger vid norska gränsen och där är det riktigt fin åkning, lederna är väl sisådär men finns hur mycket ställen som hälst om man bara hittar runt drevdagen och upp mot härjehågna :p

E

ejwbegysv

Jag var upp till gördalen i vintras, körde kring gördalen och en vända över vad jag tror var drevfjället till drevdagen och hem över skogen mellan drevdagen o gördalen. Men det jag är ute efter är att klättra på fjällsidor och hängdrivor, inga leder. Drevfjället känndes värdelöst, men det kanske finns något bra ställe på det också? Stenigt och jättedåligt med snö var det på fjället också men det var nyår och bra i byn. När vi var i drevdagen talades det om några raviner mot norska gränsen om jag inte minns fel, kan det vara något eller vart ska man ta vägen? Hur ofta är du där uppe sen i vinter?
Jag är uppe ca 2-3 gånger i månaden...

Finns en hel del fina ställen :) Bara man hittar dit...

Uppe på kalfjället är det inte mycket att hurra för utan det är ju i dalgångarna man villa vara :) Tyvärr har länstyrelsen stängt av hela fulufjället och även Lillådalens naturreservat... Lillådalen hade massor med fina ställen att leka runt på tyvärr...

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Så bra, då hinner du visa mig vart man ska ta vägen när man är där uppe i vinter :)

Jag är uppe ca 2-3 gånger i månaden...

Finns en hel del fina ställen :) Bara man hittar dit...

Uppe på kalfjället är det inte mycket att hurra för utan det är ju i dalgångarna man villa vara :) Tyvärr har länstyrelsen stängt av hela fulufjället och även Lillådalens naturreservat... Lillådalen hade massor med fina ställen att leka runt på tyvärr...

4

426H

Väster- och norrbottensfjällen tycker jag har bästa åkningen. Synd att det är så långt att åka dit.