Var finner jag extra motorfäste till Pro Rmk?

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Grejen är väl att om man har ett stöd på variatorsidan så motorn inte kan röra sig bakåt, då vill magnapullsidan fara framåt istället. Därav 2.

Asker: Antar att PRO stödet är gjort av samma kille som bygger till M? Köpte ett sådant i vintras och det var verkligen inte snyggt.... Passade inte utan modifikation heller. Dock gör det sitt jobb.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Hadde varit kul att se en bild på det"o-snygga"stödet/fästet,käns inte riktigt seriöst&montera ett"ful"fäste på en maskin för 140k,tror det stödet asker tar fram blir å satsa på,som han skriver"bli i aluminium och vacker"precis så ska en eftermarknads pryl vara:)
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Det till M är plattjärn svetsat på plats i maskin, lackat mattsvart. Det är inte snyggt även om man vill och försöker... Askers variant blir nog BÅDE funktionell OCH snygg, med tanke på allt annat han gjort! :)
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Det tror jag säkert,inte roligt att byta rem varje helg 1-2ggr.men problemet för dig är inte där iallaf.man ska inte"bygga"bort sig från problemet,dom tar inte rem normalt sett,nått stämmer inte i din maskin helt enkelt,min har nu gått 198mil,sama rem&jag fortsätter köra vidare,bara nu snön kommer:bigsmile:
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Hade man velat ha en remätare hade man kunnat nöja sig med en brp...

Ska bli kul och se hur länge min första rem håller,ser som ny ut efter en säsong iallafall.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Jag tar gärna bonnsmide bara inte skotern tuggar remmarna till frukost.. :)
Du har något fel på maskinen, tror inte änns mitt motorstöd kommer att hjälpa märkbart innan felet är fixat. Har du kollat bultarna än då? Det blir som att försöka ventilera bort ett remproblem, det funkar ju inte heller...
Det stödet jag har sett var inte änns lackat utan rostigt och fastsatt med några plåtskruvar.
Men jag har designen klar på mitt stöd har även byggt en prototyp/mockup av det. Blir dock inga bilder riktigt än..
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Polares assault 12 kom typ 50mil på remen. INTE acceptabelt enligt mig då remmarna är så jefla dyra!! Verkar dock ha blivit mycket bättre med V-kit! (EDs) även primärfjädrarna rök ofta... ~34mil första.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Du har något fel på maskinen, tror inte änns mitt motorstöd kommer att hjälpa märkbart innan felet är fixat. Har du kollat bultarna än då? Det blir som att försöka ventilera bort ett remproblem, det funkar ju inte heller...
Det stödet jag har sett var inte änns lackat utan rostigt och fastsatt med några plåtskruvar.
Men jag har designen klar på mitt stöd har även byggt en prototyp/mockup av det. Blir dock inga bilder riktigt än..
Har inte kollat ännu, är nere i Skåneland så jag har sisådär 140 mil till skotern.. :)

Ska kolla då jag kommer hem!
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Remproblem eller ej men fick ut max 40mil på min MY12 allt i sin ordning linjering bultar mm minutiöst genomgången. Körd med orginal v-setup "ed:s" setup och en annan som många jag åker med har utan problem men inget funka ????? men men 40mil är bättre än 10-15 på brp:n jag hade.
Och ja rätt remspänning och rem till skiva mått samt rena och fina variatorer samt alltid varmkörd rem och inkörd. Felet ???? Löste det med en 13 :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Nu har jag tagit några bilder på det färdiga motorstödet.
Här är det inte fastnitat än, men det kommer att fästas med 3st nitat 2st på översidan och 1st nit vid hålet man ser strax framför röret.


 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Vad blir de för pris?
500kr inkl frakt.
Då ingår motorstöd, nitar, och mutter till gummikudden.
De övre nithålen är förborrade.
Själva gummikudden är en polaris original del nummer: 3021354 och köpes separat hos ÅF, kostar 200kr.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Nu har jag varit hem och letat efter trasiga bultar. Tyvärr lyckades jag inte hitta några, fast det är ruskigt trångt där!
Vad mer ska jag leta efter tycker ni?