Ok.......avråder starkt från kombinationen!!!!
Jag satt på mig dem utan huva med min hjälm och hade ca 3cm imma från botten efter ETT andetag.
Denna kombo kräver konstant fartvind för att inte imma, man får hålla andan om man ska korsa en väg , vända osv.
Upplever att jag får lite dåligt med tryck mot ansiktet men jag tror att de tätar endå.
Jag tycker att de hamnar för långt ner på ansiktet eftersom de tar i toppen på hjälmöppningen.
Ska testa med en annan hjälm när jag får möjlighet(feb).
Åkte givetvis också på full tull och moms på 383kr för 509 hade inte skrivit ner värdet på paketet.
Ok.......avråder starkt från kombinationen!!!!
Jag satt på mig dem utan huva med min hjälm och hade ca 3cm imma från botten efter ETT andetag.
Denna kombo kräver konstant fartvind för att inte imma, man får hålla andan om man ska korsa en väg , vända osv.
Upplever att jag får lite dåligt med tryck mot ansiktet men jag tror att de tätar endå.
Jag tycker att de hamnar för långt ner på ansiktet eftersom de tar i toppen på hjälmöppningen.
Ska testa med en annan hjälm när jag får möjlighet(feb).
Åkte givetvis också på full tull och moms på 383kr för 509 hade inte skrivit ner värdet på paketet.
Märkligt då dom sitter perfekt för mig?
Vad har du för storlek på hjälmen? Inte utan att jag börjar fundera på om det är ojämn kvalitet på monteringen av hjälmen...?
Kort sagt-jag förstår ingenting då det fungerar hur bra som helst för mig.
Däremot ska jag medge att jag hellre kör i en gammal axo-hjälm jag har än Airoh...men det är antagligen för att axo passar min skalle bättre.