Val av huva och goggles till airoh stelt.

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Jag köpte en Airog Stealth ifjol, mina gamla Scott Ultimate tror jag de heter funkade inte alls med nya hjälmen. Immar igen på en gång, visst har de immat lite förut men inte alls så här. Så jag köpte ett par Spy Targa II funkar mycket bättre. Testade även med ett par Sinister som jag fick låna av en polaren. De känns lite för stora för Stealth-hjälmen. De tar i som du säger i överkant. Tyckte även de tog i kundkuddarna nertill. Synd då jag gillade glasögonen annars. Såg att foamen på ovansidan inte får plats så den viks ner o lägger sig o täpper till ventilationen upptill. Är lite sugen att köpa ett par o modda foamen på glasögonen och kindkuddarna på hjälmen. De funkade ungefär lika bra som Spy vad det gäller imman. Frågan e om en moddning gör det bättre. Med hjälmluva blev det sämre för mig med. Hade velat ha ett par Cris Burandt Sinister då de var grymma i mulet väder. Polaren hade oxå köpt ett par med polariserad lins. Det var det bästa jag testat i soligt väder! Shit va bra!
Men funkar de inte med hjälmen är det ju bortkastat. Men lite sugen e jag o testa att modda ett par Sinister

Ok.......avråder starkt från kombinationen!!!!
Jag satt på mig dem utan huva med min hjälm och hade ca 3cm imma från botten efter ETT andetag.
Denna kombo kräver konstant fartvind för att inte imma, man får hålla andan om man ska korsa en väg , vända osv.
Upplever att jag får lite dåligt med tryck mot ansiktet men jag tror att de tätar endå.
Jag tycker att de hamnar för långt ner på ansiktet eftersom de tar i toppen på hjälmöppningen.
Ska testa med en annan hjälm när jag får möjlighet(feb).
Åkte givetvis också på full tull och moms på 383kr för 509 hade inte skrivit ner värdet på paketet.

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten

Jag kör med Oakley Crowbar till min Airoh och funkar super. Har kört i alla väder och hittils funkar som sagt riktigt bra. Nästan ingen imma alls varken man sliter loss skotern eller stannar och surrar med grabbarna. Om det blir lite imma så försvinner det direkt man kör iväg. Rekomenderar starkt.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ok.......avråder starkt från kombinationen!!!!
Jag satt på mig dem utan huva med min hjälm och hade ca 3cm imma från botten efter ETT andetag.
Denna kombo kräver konstant fartvind för att inte imma, man får hålla andan om man ska korsa en väg , vända osv.
Upplever att jag får lite dåligt med tryck mot ansiktet men jag tror att de tätar endå.
Jag tycker att de hamnar för långt ner på ansiktet eftersom de tar i toppen på hjälmöppningen.
Ska testa med en annan hjälm när jag får möjlighet(feb).
Åkte givetvis också på full tull och moms på 383kr för 509 hade inte skrivit ner värdet på paketet.

Märkligt då dom sitter perfekt för mig?
Vad har du för storlek på hjälmen? Inte utan att jag börjar fundera på om det är ojämn kvalitet på monteringen av hjälmen...?
Kort sagt-jag förstår ingenting då det fungerar hur bra som helst för mig.

Däremot ska jag medge att jag hellre kör i en gammal axo-hjälm jag har än Airoh...men det är antagligen för att axo passar min skalle bättre.

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Jag har medium på min hjälm dvs. 57-58. Jag e toknöjd med hjälmen! Lätt o sitter perfekt för mig. Bästa jag haft!!

Märkligt då dom sitter perfekt för mig?
Vad har du för storlek på hjälmen? Inte utan att jag börjar fundera på om det är ojämn kvalitet på monteringen av hjälmen...?
Kort sagt-jag förstår ingenting då det fungerar hur bra som helst för mig.

Däremot ska jag medge att jag hellre kör i en gammal axo-hjälm jag har än Airoh...men det är antagligen för att axo passar min skalle bättre.