Vad väger Nytro MTX

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Lyckas för mitt liv inte hitta någon viktspecifikation på detta.

Någon som vet vad MTX-modellen av Nytron väger?
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Skulle tro att VV var ute på teambuilding en lördagkväll då dom gjorde vikten på Nytron.. :beer: Min korta ska enligt dom väga 330kg. HAHAHA Bara så där en 60-70kg för högt.. :p Dom måste ha vägt en RS Viking eller så kanske dom glömde att ta av han som körde upp skotern på vågen... :stupid:
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
å fan väger RE:n så pass mycket eller ska man säga yamahan så pass lite? Tyckte det var kul iaf att se att dom fått ner vikten sen dom första rx1orna kom.:eek:
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
å fan väger RE:n så pass mycket eller ska man säga yamahan så pass lite? Tyckte det var kul iaf att se att dom fått ner vikten sen dom första rx1orna kom.:eek:
haha ja Revo=tunga as:p nämen tyngre än normala sportskotrar, ändå är de samma tillverkare som ski-doo, som för örigt är väldigt lätta
 

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Men hur mycket rymmer tanken på nytron? :rolleyes:
Har för mig att den bara rymmer cirka 28 liter!( rätta mig om jag har fel)
Tankar man bara 28 liter i lynxen så väger den alltså ganska mycket mindre=)

Verkar nästan att yamaha har miskat tanken för att få ner vikten på pappret.
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Men hur mycket rymmer tanken på nytron? :rolleyes:
Har för mig att den bara rymmer cirka 28 liter!( rätta mig om jag har fel)
Tankar man bara 28 liter i lynxen så väger den alltså ganska mycket mindre=)

Verkar nästan att yamaha har miskat tanken för att få ner vikten på pappret.
Rätt! 28 liter. Min teori är att de har minskat tanken för att få ner vikten som du sa, men också för att de anser att en ny revo 800tar sig lika långt med sin 40l tank som nytron med sin 28 liters. Hoppas någon förstår vad ja menar:p
 

Prickskytt

Välkänd medlem
28 nov 2007
173
3
18
Vallentuna/Docksta
Snabb fråga bara, hur långt kommer lynxen på sin tank jämfört med Yamahan???? det är väl ändå det som räknas alltså skillnaden på hur långt man kommer på tanken. Har jag en skoter med 90 l tank är det ju ointressant om den drar 30l/mil eller??:stupid::stupid:
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Rätt! 28 liter. Min teori är att de har minskat tanken för att få ner vikten som du sa, men också för att de anser att en ny revo 800tar sig lika långt med sin 40l tank som nytron med sin 28 liters. Hoppas någon förstår vad ja menar:p
Mycket möjligt :p Men det var ett smart drag iaf. För är ju så himla många personer som bara gnäller på hur mycket yamaha väger och nu ser det ju ut som att dom väger så mycket mindre:aetsch:
 

Tibur

Välkänd medlem
30 nov 2007
328
0
16
Piteå->Långträsk
Rätt! 28 liter. Min teori är att de har minskat tanken för att få ner vikten som du sa, men också för att de anser att en ny revo 800tar sig lika långt med sin 40l tank som nytron med sin 28 liters. Hoppas någon förstår vad ja menar:p
ganska säker att 800 tar sig längre på 40 liter än nytron på 28, så stor skilnad i bränsleförbrukning är det inte, antar att det inte är så svårt att få 800r att ta ca 1,5/milen i fjällen
 

Equalizer

Medlem
7 dec 2007
18
0
1
Stockholm
ganska säker att 800 tar sig längre på 40 liter än nytron på 28, så stor skilnad i bränsleförbrukning är det inte, antar att det inte är så svårt att få 800r att ta ca 1,5/milen i fjällen

Jag hade en Ski-doo trippel 800 tidigare och det är en löjlig skillnad i bränsleförbrukning mot RX1 med direktinsprutning. Vid lite hårdare körning i lössnö drog min Ski-doo nästan 3,5-4 l/mil. Har svårt att får Yamman att dra mer än 2,5 l/mil hur mycket man än gasar.

Nu var Ski-Doon ärsmodell 98 mot yamaha årsmodell 06 så visst är det skillnad.

Jämför man samma typ av körning upplever jag stor skillnad. Har även varit ute och åkt en hel del med andra tvåtaktare 800 av samma årsmodell som min Yamaha och även där är det stor skillnad. Upplever att fyrtakt drar ca 75% av dessa

/S
 

Prickskytt

Välkänd medlem
28 nov 2007
173
3
18
Vallentuna/Docksta
(75% av 40 Liter = 30 Liter) Men jag her ingen egn erfarenhet av vad dessa drar, har därimot en Ultra 700 nu som jag kommer 10 mil på 40 liter. Tror inte att jag kommer mycket kortare med Nytron på 28 liter.....
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Snabb fråga bara, hur långt kommer lynxen på sin tank jämfört med Yamahan???? det är väl ändå det som räknas alltså skillnaden på hur långt man kommer på tanken. Har jag en skoter med 90 l tank är det ju ointressant om den drar 30l/mil eller??:stupid::stupid:
läs inlägget innan!! pajas..
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
ganska säker att 800 tar sig längre på 40 liter än nytron på 28, så stor skilnad i bränsleförbrukning är det inte, antar att det inte är så svårt att få 800r att ta ca 1,5/milen i fjällen
Nej, nytron drar betydligt mindre och tar sig minst lika långt.
 

Prickskytt

Välkänd medlem
28 nov 2007
173
3
18
Vallentuna/Docksta
Borge sorry om du tycker att jag är en pajas....... men om du skulle bemöda dig ett kolla på tiden för inläggen så kanske du kan räkna ut att jag satt och filade på mitt inlägg när du la ut ditt så jag såg alldrig vad du skrev innan jag postade mitt......när vi nu har ungefär samma åsikter så är vi väl pajasar båda två då:eek::eek:
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Borge sorry om du tycker att jag är en pajas....... men om du skulle bemöda dig ett kolla på tiden för inläggen så kanske du kan räkna ut att jag satt och filade på mitt inlägg när du la ut ditt så jag såg alldrig vad du skrev innan jag postade mitt......när vi nu har ungefär samma åsikter så är vi väl pajasar båda två då:eek::eek:
ojj, förlåt.:eek:
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
En helt ny värld...

Provkörde just en nytro mtx. Om jag så skall sälja allt jag äger och har skall jag ha en sådan :)