Vad ska man göra under sommaren?

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Ja isf kör du på vattnet, eller låter du den stå i en lada å damma. Annars kan du ju göra nån service, kanske bygga om lite. Eller varför inte bara ställa in den i vardagsrummet och ha den som ett konstverk? =)

Något mer du undrade?;)
 

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Det sku ju vara att dra på vattnet :D får se ;) finns det inte något man ska byta eller något liknande? småsaker så den hålls i skick? :)
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Gräs race och vatten race. Säsongen tar aldrig slut.....
Förr tyckte jag att sommaren var en återkommande naturkatastrof.
Men inte nu längre jippi..
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Om det är i servicetankar du går så finns det mkt man kan se över på sin skoter under sommarhalvåret, mycket beror på hur mkt du är villig att punga ut i form av pengar ;)

Du kan börja med att gå igenom skotern och kolla efter sprickor, glapp i bussningar, dåliga insug osv osv

Sen så är det bra om du byter kedjehusolja innan kommande vinter.

Du kan även ta lös boggien och gå igenom o fetta upp alla lager/bussningar om inte det är gjort på länge. Ge dämparna en service om du tycker dom känns svampiga eller dylikt.

Sen är det ofta man upptäcker på vintern då man kör att det oftast nånting man stör sig på, kan va allt från dåliga styrstål till att du tkr mattan river dåligt. Då passa det bra att åtgärda sådana saker under sommarn.

Finns även mycket eftermarknads/orginal grejjer till sin skoter, alltid kul att uppdatera/förbättra sin maskin, kanske byta skidor, montera handtagsskydd osv

Det är dom tips ja har! :)
 

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Jag kommer att byta matta så boggien ska jag kika igenom. Dreva ner ska jag me så då blir kedjehuset fixat.

Sku vilja fixa mkt på den men plånkan e inte så stor för jag ska köpa båt.. Men ska fixa så mkt jag kan :)