Vad ska jag sälja skotern för?

eddo

Medlem
31 dec 2016
6
0
1
Tja!

Ska hjälpa min sambos pappa att sälja iväg en skoter, men då jag verkligen inte kan något om skotrar skulle jag uppskatta lite hjälp med prissättning etc. Brukar annars köpa och sälja mycket men just skotrar har jag som sagt ingen stenkoll på.

Skotern är en Yamaha RS Vector MM -07 som gått ca 520 mil. Överlag är den i bra skick, finns dock två mindre skador på dynan samt att batteriet är dåligt.

Vad kan jag få för denna skoter tror ni? Tips inför försäljningen?

Tack på förhand!

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Kolla blocket, OBS att priserna är inkl prutmån samt att det är handlarna som har realistiska priser (dock måste man ta hänsyn till ev inbyte och garanti för deras del)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

eddo

Medlem
31 dec 2016
6
0
1
Kolla blocket, OBS att priserna är inkl prutmån samt att det är handlarna som har realistiska priser (dock måste man ta hänsyn till ev inbyte och garanti för deras del)

Tack för svaret. Har kollat där och i mitt område verkar de ligga på drygt 30 tusen. Hur mycket bör jag dra av för att batteriet är dåligt?

eddo

Medlem
31 dec 2016
6
0
1
Tja, vad kostar ett batteri?

700 kostar ett batteri. Kanske är smartast då att beställa ett nytt innan jag säljer skotern. Antar att jag får 1500-2000 mindre för skotern om jag säljer den med det nuvarande batteriet?

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Nä det tror jag inte. Antingen byter du batteriet eller så talar du om att det är slut så får de pruta motsvarande. Alltid bäst dock att sälja med nytt batteri.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.634
101
63
Örnsköldsvik
Iom att skotern är "värdelös" utan batteri skulle jag bytt batteri först.
Ser ju inte så bra ut att behöva kavla igång skotern när du ska sälja den. :)

Annars är det väl ba jämföra på blocket. Men spontant beroende på hur fin den är så runt 30k. :)
Sålde min RMK 700 -07 därikring. Men skulle tro att en 4t yamaha står sig lite bättre?

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
773
8
18
Hallstahammar/Älvdalen
Som monno säger jag hade oxå bytt batteri innan försäljning för om den inte startat vid köp tillfället så kommer folk backa. En skoter som kräver batteri för starta startar Inte. Inget vidare,
Känns som dåligt underhåll. Bytt batteriet och stå mer fast vad du vill ha för skotern.