Vad har ni hittat för kul när ni har fixat med era bilar?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Då jag tog av mina vinterdäck igår och började tvätta av inne i hjulhusena så hittade jag en revlig överaskning, det sitter dämpare från KYB Racing Shocks runt om i mercan :) Då får man skicka iväg AMG sakerna till någon bättre behövande då :)




Jag hittade även nåra hundra kr i 20or och mynt när jag tog ur baksätet efter att jag köpte bilen :)

Vad har ni hittat för kul när ni har fixat med era bilar?
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
I farsans bil hittade jag tysk kola (alltså kola godis, såndär seg)
Kanske inte så konstig eftersom den är tyskimport.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Farsan hittade en skiftnyckel från 1959 i en av sina cadillac´s från just 1959 i en av bakskärmarna när han skulle laga rost :p Sen har vi hittat lite glas, nåra dollarsedlar och en massa skräp i bilar vi importerat från usa..
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Hittade en blocknyckel i mellanrummet vid vindrutan och motorhuven på farsans BMW :hahaha:
Måste ha legat där när vi köpte den, för en sådan nyckel hade vi inte.
Vi hade väl åkt 1000-1500 mil innan vi märkte det:biggrin1:
 

Lagasse

Välkänd medlem
13 okt 2006
220
0
16
Ljusdal
www.drcljusdal.se
En rostig skruvmejsel under kåpan där kupéluftfiltret sitter, och ett visitkort från nåt företag i dörrsidan i den bil jag har nu. I en polares Vrålvo hittade vi fyra hundra olika grejer under baksätet när vi skulle dra kabel till slutsteg och baslåda, bland annat några belgiska Franc :)
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
I farsans Challenger -74 hittade han ett oskjuter hagelskott, en liten oöppnad flaska(kanske 10 centiliter) med ett "giftigt innehåll" märke på, ett halsband och några dollar. bilen är importerad från USA, Califonien, fd. ägaren är en militär
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
när jag kom hem efter att ha köpt mig en 245 TIC så hittade jag ett stort biltema verktygs sett som kostar över 1200kr, en yxa, massor med skräp, lite gott å blandat med elverktyg, plåtsax, ca90:- och nå mer saker jag ej kommer ihåg ^^ fd. ägaren var en studerande
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
när jag kom hem efter att ha köpt mig en 245 TIC så hittade jag ett stort biltema verktygs sett som kostar över 1200kr, en yxa, massor med skräp, lite gott å blandat med elverktyg, plåtsax, ca90:- och nå mer saker jag ej kommer ihåg ^^ fd. ägaren var en studerande
Jag undrar vad han hade dom grejerna till... :biggrin1:
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
När jag rensade ut mitt senaste köp, en 740 från 88, så hittade jag en stereo under förarsätet, (dock trasig) diverse småmynt & kvitton till en förbannelse,(det äldsta från 1995)
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Hittade en snickers från 1959 i min Audi från 1997 den måste ha rest en bra bit för att hamna i ådin :p
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
jag hittade en nyckelknippa som antagligen en vaktmästare blivit bestulen på för den var bland annat märkt Ishall och så var det något mer.
nyckelknippan var tryckt upp under överdragsklädseln bakom ryggstödet.
bilen var en LT31 och hade blivit ertappad vid en jättestöld tillsammans med flera andra skåpbilar så bilen hade varit i polisförvaring ett tag.

en vild gissning är att dom tryckt upp nyckelknippan i panik för att dölja spår till annat än vad dom just skulle åka dit för.