Vad har ni för skoterkläder?

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
här kör vi arctic! kör med dem här byxorna http://www.google.se/imgres?q=arctic+cat+pants&um=1&hl=sv&tbm=isch&tbnid=YZzCbkFHhqZlEM:&imgrefurl=http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ARCTIC-CAT-WOMENS-ON-TRACK-SNOWMOBILE-PANTS-SIZE-4XL-/370505565523&docid=F80Qp3DPkY7nKM&w=101&h=300&ei=uNNLTq-QMMiLswbiq-W_Bw&zoom=0&iact=rc&dur=388&page=5&tbnh=116&tbnw=39&start=62&ndsp=14&ved=1t:429,r:10,s:62&tx=30&ty=75&biw=1024&bih=673 dem har funkat riktigt bra. kör alltid med långkalsonger och ibland med mjukisbyxor när det stiger på mot 30-. har kört med en arctic jacka i två säsonger som har varit riktigt varm och skön. till denna säsong ska jag förnya mig med denna osm är påväg från staterna (den gröna) http://www.countrycat.net/pages/customcatalogs/viewproductdetail/1665/3819/8050/32890/1/0/1/arctic-cat_mens-rebel-jacket.aspx har kört med underställs tröja och fortsätter med det. har kört med en kenny hjälm som börjar bli till åren. även det ska jag inhandla. hanskarna är av märket halvarssons alá tre fingrad :p skoterskorna är ett par originella nokian stövlar, den får hänga med någon säsong till. ska ju inhandla en lång maskin så måste ju ha lite pengar kvar..
 
4

426H

HMK Tech hoody
Fox all weather pro enduro pants
HMK pro boa LE dojjor
Arai hjälm och Smith goggles
 

Mxz-93

Välkänd medlem
15 dec 2009
136
0
6
Boden
Har nu haft mina sinisalo kläder en säsong och jag tyckte dem var betydligt skönare, varmare och snyggare än fjolårets tobe ställ.
På huvudet har jag en fox V2 med ett par matchande scott brillor.
Skor har jag Power Original och handskar varierar det mellan olika hestra. :)
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Mullion flytoverall
ufo ryggskydd
viking skoterstövel
Goretexhandskar, Cabelas
Integralhjälm med dubbelvisir.

under har jag underställ m/90
tjocktröja efter behov.

Nackdelen med flytoverallen är att den inte andas men det känns tryggt när man kör på svag is.
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Tobe Provoke brallor, köpta igår.
Äldre Tobe jacka.
Woolpower underställ till i år.
Coldwave handskar, Crosshandskar vid varmare väder.
Airoh Stelt Hjälm
Scott Glasögon
Power Orginal stövlar.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
189646_1878264527233_1559857772_1969397_6867072_n.jpg

har fxr jacka o byxor är väldigt bra kvalla på dom fryser alldrig :) skorna är av märket sno pro dom är väldigt varma dock inte så bra i flödvatten :p hanskarna är inget märke på men varma som sjutton :) kör med en hjc hjälm och glasögonen är scott air snow är skitnöjd med brillerna immar alldrig igen så vidare man inte täcker för näsan
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Har inga speciella skoterkläder utan använder samma utrustning året runt.
Jofama goretex jacka med löstagbart foder, inbyggda axel/rygg och armbågsskydd.
Jofama goretex byxor med inbyggda höft och knäskydd.
Xlite intergral hjälm, visir på sommaren och glasögon på vintern.
Allt blå/svart med insydda reflexer i alla sömmar

Svarta MC-stövlar och svarta vår/höst handskar med kevlarskydd.

Fungerar väldigt bra...
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Jag kommer denna vinter köra med, ryggskydd, underställ, helt vanliga täckbyxor med lämplig täckjacka o hanskar, rånarhuva, hjälm o vanliga fodrade "skoterstövlar", ingen proffutrustning men duger gott o väl för mig! =)
 

Jonas_N

Välkänd medlem
1 jan 2000
161
1
6
Underställ, ryggskydd, tunna vindtäta byxor och jacka. Samma som jag har ute annars.
Blir det kallt väder så har jag ett extra underställ på mig som är lite varmare.

Sen brukar jag alltid ha en tjocktröja och extra handskar i ryggan.
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Hjälm: Fly racing F2 carbon victory ice blue/white - Förbannat snygg och skön, bra ventilation

Goggles: Oakley crowbar - immar ALDRIG och då säger jag ALDRIG igen, kör med en polaroid lins, så det blir aldrig snöyra

Jacka: Snogear SG drop (årets) - varmt, smidigt, ventilerat, skönt, snyggt - allt man kan begära

Byxor: snogear sg drop (årets) - varm, smidigt, ventilerat, skönt, snyggt - allt man kan begära

Handskar: Scott Gore-tex, väldigt sköna inte jätte varma, går fint om man har handtagsvärmare, men om man är blöt om händerna så är dom svåra att få på sej

Skor: körde tidigare med powerboots, men nu blir de ett par icebug caledon.

Ryggsäck: Klim krew pack

Hjälmhuva: scott helhövdad. - väldigt bra, allt spott och sånt stannar inte inne, det åker istället ut.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Storinvesterade och beställde en Klim Valdez jacka och ett par Klim Storm brallor, ska bli intressant att se hur den "Goretexkostyman" fungerar.

Jackan hittade jag en kvarvarande -09a hos den engelska generalagenten till hyfsad kurs och brallorna köpte jag hos Stenmarks, köpa Klim till PSEparts priser är ogörligt, Valdez-jackan kostar 5 papp där........

Skorna jag har är Polaris egna köpta för två år sen, fungerar riktigt bra och håller fortfarande mesta vattnet utanför. När det gäller handskar brukar jag ha kört med Hestras grejjer och det lär bli det igen nu när gammelparet gett upp för dom funkar bra.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
En Burton jacka (ska nog byta i vinter, den börjar ta in vatten) Airoh Aviator Monster , Westbeach täckbyxor, Spy ZED goggles, Burton handskar.

När det gäller skor får jag skämmas lite, har i princip inga vettiga skoterskor. Förra året körde jag några gånger med mina DC streetshoes x) Ja jag var ganska kall om fötterna efteråt! Men det ska det bli ändring på i vinter.
 

lonmag

Välkänd medlem
12 jan 2008
188
0
6
Stockholm/Ockelbo/Vännäs
Mycket nöjd med det mesta. Med TOBE overallen blir man dock lite för lätt "våt i baken"

Jacka: KLIM Tomahawk
Byxa: KLIM Freeride
Overall: TOBE Flatlight
Mellanlager: Arcteryx /Patagonia (flera olika)
Underställ: Ullmax / Brynje (ofta i kombination)
Handskar: KLIM Klimate /Inversion
Skor: KLIM Adrenaline
Glasögon: Scott /509 aviator m.fl.
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
jacka: Fjällräven från 83 snygg och varm !
Byxor: T&P Arbets byxor
Hjälm: Airoh Stelt
Glasögon: Scott fmx, Dragon och ny spy glasyga
Skor: Powerstövlan
Övrig utrustning, Stor kniv samt yxa